You hid there last time, you know we're gonna find you

Hello gentle readers. Om jag fortfarande har några, det var ju 3+ månader sedan jag skrev.
Jag tänker på engelska och fingrarna hade om de kunnat skriva ut den bredaste aussie accent jag kan frambringa.. är det ett ord?

Så jag antar att ni vill veta hur det är att vara tillbaka?.. Nästan så att jag hoppas att mamma och pappa aldrig kommer läsa detta.  Jag är okej i Sverige, jag har kompisar och kul med dem och everything that comes with having a life.
Men jag saknar Adelaide och mitt aussie life så mycket varje dag att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är som att jag lever för den. Jag pratar med mina vänner där pretty much everyday och när jag tänker tillbaka så har jag aldrig varit lyckligare. Kan ni fatta? 15½ år levde jag i sverige och var normal lycklig, men de 12 månader slog ut de åren utan jämförelse.
Jag vill tillbaka varje dag, jag var född i fel land och det är nästan så att jag undrar om det var ett misstag att åka iväg och se hur ens liv skulle kunna vara hela livet.

Självklart inser jag att det skulle vara annorlunda med att verkligen jobba i skolan och inte vara speciell men livsstilen är så mycket mer fyllt av liv.¨

Nu får man väl ett självmordsintryck av detta och så är det inte. Again i say jag trivs lika bra som innan jag åkte, fast med vetskapen om att det finns en lycka på en helt annan nivå.

Jag vet inte ens när jag kan åka tillbaka, jag hoppas på nästa år men man vet ju aldrig.

Humöret på detta inlägg höjs en aning nu.
Jag hade verkligen det bästa utbytesåret någon kan ha! Jag hade 3 månader av ren skit men de resterande vägde upp det gånger en miljon. Jag fick världens bästa vänner, gjorde så fruktansvärt mycket roliga saker och jag kommer att ha med mig detta för resten av livet.
Jag kan resa jorden runt utan att behöva betala ett öre i hotellkostnad ( Brasilien, frankrike, tyskland, usa, belgien Australien etc etc) är ett fett plus.
Jag har förändrats till det bättre kan man lugnt säga och faktiskt när jag tänker på det igen, det var absolut inget misstag att åka. Hade jag inte åkt hade jag varit samma person, utan dessa vänner och minnen och möjligheter!

I had the time of my life.

This is the end of this story.
Thank you for sticking with me through this adventure!
Aurora
Kommentarer
2010-10-18 @ 20:07:37
Took you long enough.



Jag klarar dock inte av att läsa inlägg som det här. Det kan ju inte vara över, vi KAN inte vara föredettingar. Vi åkte ju nyss. Igår.
Renate
2011-07-05 @ 23:00:03
Hej!

Vet inte om du över huvud taget kommer se det här, men man kan ju alltid hoppas!

Är en tjej som inte skulle tacka nej till att åka på ett utbytesår till Australien, problemet är dock två överbeskyddande, snåla föräldrar som inte accepterar att deras dotter har ett eget liv, en egen vilja och drömmar om att uppleva andra kulturer.

Så jag undrar om du, som lyckats övertala dina föräldrar, skulle kunna dela med dig av lite tips för att övertala föräldrar. Ett litet tal som kanske, kanske kan få dem att tänka om. Tex, vad sa du för att få åka?

Skulle verkligen uppskatta ett svar, jag kräver inte att du ska lösa mitt problem, men skulle bli överlycklig om du svarade med lite tips!



Tack! =)



Du kan nå mig här:

[email protected]
2011-10-08 @ 22:30:50
Häftigt att studera i Australien!
Anonym
2011-10-29 @ 14:56:51
hur mycket kostade det ??
Amelie Erici
2012-01-11 @ 19:07:11
Hej! jag ska till austraien nästa år? och har några frågor.



- Var i Australien hamnade du? hur är skolan?

- är det mycket fester bland ungsdomar i australien? men alcohol också eller?

- vilken organisation åkte du med?



jag är sååååå nervös!! du kan skriva svar till min mail: [email protected]



tack!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida