Ladies come chill, come rock with me honey, I got like half a mill in monopoly money

I förrgår ringde Céline ( belgium) och frågade om jag ville gå på Clipsal ( bilrace/festival, det är ungefär en miljon olika festivaler i Adelaide at the moment, tro mig det heter inte the festival state for nothing!) gratis för hon hade en extrabiljett och jag sa JA TACK så hon hämtade mig på vägen ner från Renmark, det, ligger ungefär lika bort från Stockholm som Gbg men den sträckan är ingenting för mig längre.. Iallafall det var som vanligt extremt mycket marijuana men det får man liksom acceptera även om jag tycker att det är knäppt att ciggrökare här ses som trash men att röka på är helt okej.
Alla som var där gick för att se Hilltop Hoods, Australiens största Hip hop band, det går inte att förklara hur stora de är här, jag är alltid lika stolt när jag berättar att de kommer från Blackwood ( där jag bor) haha.
Midnight Juggernauts var bandet som spelade innan men ingen ville ju se dem utan väntade bara på Hilltop så folk skrek typ STOP PLAYING och folk slängde saker på scenen och sprutade vatten på dem, helt stört elakt men de bara fortsatte spela och i slutet sa det " we're gonna finish our concert wheither you like it or not!" och alla buade och även om jag tyckte synd om dem så kunde man inte låta bli att skratta.

Celine tog massa bilder men hon kommer vara på Clipsal hela helgen så jag lägger upp bilder senare. En kille som var hög som ett hus sa till mig att " i need you on my shoulders! så jag satt på hans axlar ett tag och då såg man verkligen hur sjukt mycket folk det var, det tog aaaldrig slut!
Jag har sett Hilltop 2 gånger, Big day out och Clipsal och det är den enda concert jag varit på där folk inte har varit våldsamma på något sätt. Det kanske bara är Australien men hur höga/fulla folk än var så var de bara glada och det gör sån skillnad.

Hmmhmm what else, vädret har gått från derro till underbart! ska bli 30-34 hela veckan och jag hoppas att det håller i sig iallafall tills mamma och pappa är här!

Jag har insett hur aussie jag har blivit, jag gillar aussie hiphop, något jag trodde aaldrig skulle hända. Jag knyter rosetter i håret med något av mina hundra olika band och nästan fått kvarsittning för att jag inte har haft skolans färger. När jag kom tänkte jag att varför har alla rosetter i håret som femåringar?
25 grader = ugg boots och tjocktröja
Jag har ett löjligt stort pennfack
Jag vet vilken modell grannens bil är
Jag dömer folk beroende på vilken bil de har
Svenskar som hörde mig prata engelska skulle inte förstå hälften pga all aussie slang
Vattenflaskan är min bästa vän
Mango är det bästa som finns
När jag går på bio är det självklart att det är 3D och fåtöljer lika stora som sängar. ( Jag såg Alice in Wonderland i torsdags! den var bra)

Och massa mer men detta är allt jag kommer på just nu.

Okej bilder kommer i nästa inlägg i promise!

Aurora

Kommentarer
anna
2010-03-13 @ 03:01:20
haha skriv lite slang (o översätt) :D
linnsi
2010-03-13 @ 13:45:16
Får ni ha smink i skolan?
Anonym
2010-03-13 @ 15:42:22
fryser australienarna på riktigt när det är 25 grader? haha...jag sitter på balkongen och lapar sol så fort det är plusgrader här :D
2010-03-14 @ 23:12:42
Jag inspirerar mig på mammabloggar, ,graviditetsbloggar, och samt bloggar som har mkt text och bilder i inläggen. Här ska jag titta in fler gånger =)Lägger till dig på bloglovin. Om du tycker om att följa en kille som bloggar om graviditeten, och vill följa den, så gör du ett mkt bra val! Hoppas du har haft en fin söndag!.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida