I'll be coming home nex--- this????????????????????? year

Ja så är det. Har nu varit i landet där under i snart 6 månader. Utbytesstudenters tidsuppfattning är inte normal Michael Jackson dog väl förra veckan? Men ändå så känns min första skoldag som något för väldigt längesedan. Mitt liv i Sverige?? Öh har jag bott i Sverige?

Iallafall!! Har spenderat en vecka i Goolwa som är en liten surfstad en timma söderut vilket var huuuur mysigt som helst!!

Bilder:



Strand!! Vi bodde precis vid murray river och havet




Våtdräkt på


Varning för en väldigt disturbing bild





Cheap shop


 second hand shop. Jag Katie och Eleanor klädde ut oss. 


Ha  haa haaaaaaaaaaaa så bra. Glasögonen var såna med bara ett glas a la star trek



Jaa solen i Australien är faktiskt jättefarlig!!  ( och kanske för att jag fick 10 dollar av Katie om jag gick till stranden såhär)



Goooolwa ( goolwa betyder armbåge på aboriginiespråk)



I victor harbor finns det en skum affär



Där de säljer bl.a sånt här



Träffade Vivi vars värdfamilj har hus i Middleton ca 5 min från goolwa och Emil som bor ungefär på stranden i Goolwa. Han hade 12 stygn i ansiktet från hans första och sista surflektion, fenan skar honom i ansiktet och nästan i ögat. Han skrev till sin mamma att han blev attackerad av en haj och att Goolwa var ett av de hajtätaste platserna i SA. Hon hade ringt honom och skrikit att hon tittade på biljetter hem hahah.
By the way mamma min första surflektion är om ca 2 veckor:)

Emil är lite som han är ibland men han har betalat hela sitt utbyte själv! PLUS safarin OCH fickpengar!!! Iof så har han ett eget företag som han tjänar pengar på men ändå. Gaanska bra jobbat.



I helgen ska jag på en house boat trip med utbytesstudenterna!! Plus vattenskidor och annat fint. Anna och Gabi åker hem snart. Uschuschusch.

I sammanfattning Goolwa var fint!

Gott nytt år läsare!

Jag är impad över att någon hade följt mig från förberedelserna i Sverige. Jag pratar inte ens svenska längre. Skriva går okej men när jag pratar kommer bara tony irving svenska ut.


Kommentarer
Mamma
2010-01-03 @ 09:56:08
Hej sweetie! Toppen med surflektioner men snälla du se upp med både bräd-och hajfenor.Har du övat själv eller varför har du våtdräkt? Du är väldigt söt i den gröna solhatten.
Emelie
2010-01-03 @ 16:02:03
Haha sjukt snygga kläder ni hittade:P Coolt att surfa! Hoppas att det går bättre än för Emil då; )
Desse....!!!!
2010-01-04 @ 22:26:44
hahahah våtdräkten!
2010-01-04 @ 22:51:17
Våtdräkt är nog det mest smickrande plagget i denna värld.

Akta ögonen !



OCH JAG ÅKER I ÅR.

Btw är min väska gigantisk och jättelätt, det kollade jag först.
Stina
2010-01-09 @ 20:15:34
hur mycket pengar spenderar du ungefär i månaden?

Är det som i usa typ där man går på "dejt" och så eller är det mer som i sverige?
2010-01-09 @ 21:27:33
Hej! Jag undrar som Stina hur mkt du spenderar i månaden och hur mkt man bör räkna med i fickpengar? Sen undrar jag oxå om Rotary ordnar några resor under året och hur mkt dom kostar? =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida