For my people in the front, in the nosebleed section

BIG DAY OUT WAS AMAZING!!!!!!!!!!!!


Om man kollar på numret på min biljett ser man att det var mer än 40.000 där. Det var 5 scener så att man kunde gå emellan och se banden man ville men tro mig det var SVÅRT.  Jag och Jeanne stannade på dubbelscenen där man spelad varannan på orange och varannan på de blå. Jag visste att om jag inte stod längst fram på Eskimo Joe skulle jag inte vara glad så vi parkerade oss vid staketet när dörrarna öppnades. Eller ja vi gjorde så att Jeanne tog platser och jag gick på toa och köpte pommes frites så kom jag till henne och hon kunde gå på toa haha. Det blev ju inte riktigt så, flera band spelade på scenen innan Esk Joe men då hann jag också se ett som hette BlueJuice och ena sångaren gav ALLT för publiken, när de var klara var han halvt medvetslös och nästan naken och utan skor.

Eskimo Joe var underbart, jag stod längst fram i mitten, sjöng med i alla låtar och Jeanne mådde dåligt så hon armbågade sig ut ur publiken och jag hade tur som inte blev krossad där framme, alla som crowd surfade var bara äckliga människor så alla skickade fram dem till security som tog ner dem haha. Var lika kul varje gång man såg dem börja gråta för att de inte fick se mer.
När Kav såg mig i ögonen gav jag honom en slängkyss och han blinkade åt mig. Jag dog. När de spelade Don't let me down så kan jag säga att jag behövde inga droger ( som defintivt var närvarande där) jag var hög iallafall hahaha.

Sen när Hilltop Hoods spelade, de är Australiens största hip hop band, de är så stora här så ni fattar inte. De kommer från Blackwood, där jag bor och gick på Blackwood high, en ganska skum public school men ja, man ser ju hur "dåligt" det gick för dem. När de spelade samlades ALLA på big day out vid samma scen och jag tänkte att shit pommes frites jag kommer aldrig komma in ( jag hade gått för att äta något eftersom senast jag åt var 6 timmar tidigare) men alla släppte fram mig och det var faktiskt ganska häftigt att höra 40.000+ skrika Hilltop och göra deras speciella rörelse med handen samtidigt  och jag trodde aldrig att jag skulle gilla deras musik men min nya drog är nosebleed section  så ja...

Sen var det Lily Allen och gissa vem som var längst fram igen? Haha jag har skillsen, iallafall hon var jäättebra! Att hon rökte på scen var ju " omg i cant believe she did that!" Seriöst Australien GET OVER IT, hon är från europa och cigg är fasenimig bättre än att vara ett dopehead som hälften av er är! Jag sa inte detta men det är ju så. Att röka på är heeelt normalt men om någon röker cigaretter så är de inte värda mer än en råtta.
När hon sjöng Fuck you very much ( mot rasism och homofober) så var det underbart att se hela publiken + lily + security vifta med fingret hela låten.
När Dizzee rascall sjöng "Bonkers" kändes det också bra, inte för att jag gillar mer än 2 av hans låtar men ändå kan man säga att man sett honom!

Sen var det bara att vänta på Muse medans band efter band man inte ville se spelade. Muse var huvudakten på BDO och då samlades alla som jag sa innan plus folk som hade köpt bdo-biljetten men bara kom för Muse. Vi började på 4 raden vilket är bra jobbat för de bandet men endade up på 10e i the mosh pit ( farligt att vara där om man inte är 3 meter långt och body builder) men ja inte vårt fel, det var några riktiga puckon så bara puttade folk och hade man ramlat så hade man helt seriöst kunna bli dödad av folk. För att beskriva hur mycket folk det var där så kan kan man säga att om man inte hoppade med publiken så flög man upp och ner ändå för att man satt i princip ihop med folk.

Så när det var slut gick jag till en trappa någonstans och dog där, när man har dansat fråm kl 11 till klockan 10 har man ganska ont och är ganska solbränd ( inte så farligt som jag trodde det skulle vara dock) fick ett sms från Josh som frågade var vi var och jag svarade bara " a stair somewhere, please dont come im disgusting and so are you" men han hittade oss och by this stage så känns det som att jag vet vilka mina bästa kompisar är, som jag kommer ha kontakt med efter året.
Listan är lätt jag skriver namnen här och sätter u efter utbytesstudenterna
: Jane
Josh
Jeanne u
Farina u
Anna u
Celine u
Ingrid u
Minna u ( hon bor bara en timma från mig i sverige ändå)
Hannah
Maddie
Katie
Lockie

Efter 7 månader är det ganska bra. Jag har mer kompisar men folk som verkligen betyder är inte lika lätt.

Igår skulle Jeanne ha födelsedagsfest men vi åkte bara till stranden istället, inte glenelg utan Christies beach som är en jättevacker strand som aldrig är crowded och det var jättemysigt att hoppa i vågorna och träffa nya människor från hennes skola och sen åkte vi hem till henne och hade bbq.

Bilder kommer nuuu




Me and my <3 ticket 1½ before they opened the gates.



Jag skulle inte vara sämre än någon annan att visa vilka jag älskar.



Jeanne började smått att visa vilka hon kom för att se men tyvärr har jag ingen bild på när han hade Museklistermärken i hela ansiktet och musetröja och muse skrivet på benen.



Okej att skriva "Joe" på benet gick ju sådär... Inte lätt att veta vilket håll bokstäver ska vara när man skriver uppochner!



Jeanne and Alicia AT THE FRONT weeee



BlueJuice började halvnormala



ut i publiken



Av med kläderna



Näsblod,även om det inte syns..



ESKIMO JOEEEEE



Gitarristen är snygg



Lilyyy



zomfg i cant BELIEEEVE WHAT SHE DID............. vomit



Muuuse



Effekterna var tydligen de dyraste BDO haft hittills.



To give you an idea how it was...

Anyway to keep it short it was amazing.



När jag först hörde att Muse sjöng en cover på House of the rising sun så blev jag arg. Man får inte röra klassiker, men jag måste erkänna att den var superbra!

Kommer bilder från Christies beach senare. Det var en sån eftermiddag som bara var perfekt, det är inte för varmt och dagen innan har man varit på konsert och låtarna spelas forfarande i huvudet och man bara har det fint.

Mastodontinlägg var det här så jag förväntar mig en bättring i kommentarerna!!!

   Filmade tyvärr inte Esk Joe men iiih en av deras bästa låtar fatta hur BRA DET VAR
Kommentarer
Mamma
2010-01-31 @ 08:28:41
Hej igen! Gick in och läste efter Skype med dig och - Ja jag vet vad du menar när man har kvar musiken i huvudet och dansen i kroppen efter konserten. Jag lyssnade och tyckte om båda banden, speciellt EJ. Lily Allens lilla sång har jag också hört. Du kommer alltid att komma ihåg BDO!Skall leta reda på var Iu ligger någonstans. Pussokram.
2010-02-01 @ 10:33:34
Åh jag älskar Eskimo Joe! Är festialen varje år eller?
Elin Ek
2010-02-08 @ 14:17:48
Hatar dig för att du såg Muse!!! Jag ska förresten åka den 14 juli till australien nu med rotary, verkar bli nära Canberra (:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida