Sorry I'm not home right now I'm walking into spiderwebs leave a message and I'll call you back

Såååå här kommer ett inlägg med bilder!
Min mobil fungerar! Den stänger av sig ibland men ja.. Det får jag väl leva med jag visste inte hur mycket jag älskade min mobil tills jag lånade Phoebe's gamla som är helt ok men min är guld.

Sedan jag bloggade ett riktigt inlägg senast har detta hänt: Föräldrabesök, Kangaroo Island med dem, varit på Tasmanien samt flyttat för sista gången.
Det är konstigt. Jag saknar alla hemma men jag vill inte åka hem. Inte någonstans. När folk i skolan frågar " what subs are you doing next semester? Och innan jag hinner svara så säger de "oh.... you wont be here then.. Och det känns bara skräp.
Sen jag kom hit har min humor blivit en miljon gånger bättre, sverigehumor blandat med aussiehumor = världens roligaste. Jag är typ den roligaste i hela världen nu.

Jag orkar inte berätta om allt jag gjort för det skulle ta resten av era liv att läsa så jag lägger bara upp bilder och berättar lite.

Btw om ni inte har sett The Boat that Rocked så ska ni göra det. Och om ni har det men inte gillar den så vill jag inte att läser min blogg.. Skääämt nej men helt seriöst om man inte gillar den filmen så är man en manet. Jag tror att jag är född i fel generation, född i början på femtiotalet hade varit perfekt för mig då hade man varit ung i de bästa decennierna.



En Redback utanför mitt fönster



Han fick dö



First blurry sights of Tasmania



En liten del av Hobarts hamn

´

Påväg till Bruny Island



Båtarna för Bruny Island Cruise

Jag har bilder från blowholes och grottor och grejer men jag har inte massa tid så jag går vidare



Vi åkte på ett steam train genom vildmarken på ett spår som the convicts byggde






Tasmanian Devil baby. Det stod att man inte fick klappa för de kan krossa ens ben med käkarna fast den var så söt så jag klappade ändå. Inget hände, det är säkert ingen som klappar dem för att de är rädda för dem:(




Getbäbisar



Sen kom en känguru. Ser ni fötterna som hänger ut från fickan på magen?



Sen kom ett huvud!
Efter detta såg jag att alla som var där var mammor för det var fötter och huvuden sticking out överallt när man väl fått upp ögonen,

Tidigare hade jag försökt röra en kängurus pung. LYSSNA NU BARN, försök INTE pilla på en kängurus pung. De tycker inte om det. As a matter of fact om du har otur kan de döda dig, om du har tur ( som jag) så kommer de bara ge dig en rejäl smäll i huvudet. Det kan också ha varit det att hon hade en unge i den.. hehe.. jag såg inte det när jag rörde den!





Iskallt det vattnet var! Det kom iof direkt från Antarktis.



Staaan med Belgien Frankrike och Nya Brasilien!



Detta var uppenbarligen innan Jeanne dödade min kamera.. Så om jag inte skaffar ny så blir det inga mer bilder...:O

Adioss
Kommentarer
Anders Lidman
2010-04-27 @ 11:59:23
Hej,

Fina bilder, men alldeles för kort blogg. Har du några bilder från ANZAC dagen? Berätta om den!

Kram pappa
Syster
2010-04-27 @ 17:35:22
Och jag tycker du ska skriva om MaPas besök! Vill se bilder därifrån också :)
desse
2010-05-13 @ 13:44:58
Aurora=världens roligste

haha vilken tur du hade med kängurun :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida