When my time comes, forget the wrong that I've done. Help me leave behind some reasons to be missed

Jag skrev massa och så bara försvann deeettt.
Iallafall mitt rotaryföredrag gick bra och det var trevligt.

Jag åkte till the show med Minna och hennes kontaktperson vilket var kul, det bästa var inte åksakerna eller uppvisningarna utan en fashionshow som hette jenny gillies werable bloomes, det var ju inte direkt saker man har på sig men det var en underbar liten föreställning!

Och idag på assembly så var det pinsaamt. För massa veckor sedan hade Mr Anderson sagt till mig att han skulle intervjua min på nästa senior school assembly vilket är varannan vecka ungefär men vi ran out of time och de andra gångerna så glömde han bort det så jag typ wooop wooop jag slipper stå inför 360 personer och säga stammande och på dålig engelska att jag är från Sverige men nu har vi fått en kines till skolan som har något jibberish namn men kallas sig Ryan för ja... Asiater döper alltid om sig till engelska namn när de är på utbyte hahah. Iallafall han sa välkommen till "Ryan" och sa att nästa vecka joinas han av en kinesiska och vid det här laget så kom jag ihåg intervjun och hjärtat började banka och jag tänkte att noo no no he wouldnt det var alldeles för längesedan så han minns säkert inte. Så sa han att and on another note we have girl here who made quite a splash on our school ( vad han nu menar med det???) and has already been here a few weeks and now i bet her heart rate has gone up to a 150 ( he couldnt have been more right) och vid det laget hade han hittat mig bland alla elever och tittade på mig jag försökte få honom att fatta vinken genom att illstirra och peka på Ryan som att få honom att dra upp honom på scenen på stället men så sa han dödsorden "Aurora could you come up here please?" Så jag ställer mig upp och går fram till honom och jag känner hur illröd jag är i ansiktet och Gemma Jane och Hannah som satt längst fram tittade på mig och log massa med uttrycken som "hahahahahaha sucked in" så han frågar mig var jag kommer ifrån och jag svarar exakt som jag trodde, stammande och med världens fulaste Svennis-brytning att jag kommer från sverige och göteborg/gothenburg på sydvästkusten. Sen frågade han vad skillnaderna var från min skola i Sverige och jag svarar att vi inte har uniform och så mycket regler men han trodde att jag sa att vi inte hade regler så haha nu tror han väl att jag går på någon ligistskola. Jaja det värsta var när han frågade vad jag sett som var typiskt australiensiskt och hjärnan går på högvarv för saker jag försöker komma på och så säger jag det fulaste jag skulle kunnat säga och nästan skriker för att jag är så nervör att KANGAROOS IVE SEEN KANGAROOS och alla skrattade massa, fast de hade de gjort hela tiden men inte elakt de bara tyckte att det var kul förklarade hannah för mig sen.

 Enligt mina kompisar var det ett misstag att berätta att jag gillar att segla för Mr Scovy ( herregud jag måste försöka ta kort på honom eller något för han ser ut som en gammal rysk soldat med getskägg och det är ganska fascinerande) kom och sa I CANT BELIEVE I HAVENT TALKED TO YOU BEFORE!!!! Skolan har tydligen problem med att hitta folk till seglingen så jag var perfekta offret ( tydligen är vissa saker inte bra för ens rykte och seglingen är en av dem haha) att värva men varför inte. De seglar phasers och det är har jag alltid velat göra så det kan bli kul om jag får veta vilken dag det är och om jag kan. En annan sak som lockade mig mycket mer var när Mr Napier i slutet på science bad mig att komma fram till honom och jag var övertygad om att jag skulle få detention för att jag hade rullat upp kjolen ( alla gör det kjolen släpar typ i marken annars) för högt eller för att jag  inte hade top button up men han berättade för mig att han seglade yachter och att någon organisation samlade ihop folk i min ålder och lärde dem om att segla det om man inte redan kunde och varje onsdagkvall har de race mot andra och han sa att efter skolan kunde jag åka med honom och hans dotter till hamnen som ligger en bit bort, segla och sen ta mig tillbaka till belair vilket jag sa att jag definitivt ska tänka på!
Det är ett sätt att lära känna mer folk också och inte bara utbytesstudenter och folk i skolan. Ska bara prata med Gayl först.

Här tog jag en paus för att öppna min låda och ta fram Marabou som mamma skickat men ur mitt öppnade paket kommer världens längsta antenner eller vad det heter och i den ligger en ENORM kackerlacka eller något annat och jag gallskriker, katten vaknar och ser jätteförnärmad ut, tur att jag är ensamm hemma och eftersom allt är giftigt här, t.o.m larverna  vågar jag inte vara nära den utan hämtar ett kilo papper och packar in äckelsaken i den och stoppar i soptunnan. Klart.

Usch.

Iallafall här kommer bilder från the show



En i the zimbabwe brothers som gjorde helt galna grejer som ni ser här. Ikeastolar!!



Sockervaaaaaddd!!!  Jag köper alltid det på Liseberg men de hade ingen vit här, de hade bara rosa och det dög väl men vit är myycket bättre.  Detta var enda stället där man kunde köpa sockervadd på pinne alla andra sålde i påsar och hinkar och det är ju äckligt.

Någon bad mig att berätta om skolan. Haha skolan är ungefär lika rolig som i Sverige = inte rolig men på rasterna när man pratar med folk är det bra.

Jag kan berätta lite om mina olika lektioner och vad jag gör där.
Vi börjar med History:

Just nu håller vi på med slavar och sånt, det har jag redan gjort i Sverige så det är tråkigt. 90% av klassen är freaks och jag menar det verkligen, de är helt knäppa! Mina kompisar där är Gemma Sam och Lex och vi är de enda normala även om Sam och Lex beter sig som pubertala 12åringar så är de roliga att prata med.

Såhär lät det senast idag:

Sam: man if he is stuck up to me again im gonna break his jaw man
Lex: yeah i cant see why no ones done it yet and im playing against him in footy next week ill tackle him soo bad if he playes unfair
Sam: im serious i cant take stuck up people last time i actually did break someones jaw
Lex: you did? how?
Sam visar med händerna hur han tydligen krossade någon stackares käke
Lex: yeah yeah its his own fault
Jag till Gemma: they're so cool
Gemma: kidding me, sam thinks the sun shines out of his ass
Jag: no joke
Båda skrattar och sam och lex ser väldigt misstänksamma ut.

Matte: Hemskt ämne hemsk lärare jag säger inte mera för det är så tråkigtt

Pe: Vi spelar fotboll och alla tycker det är jättetråkigt och vill spela footy istället och det är säkert mycket roligare att spela eftersom man får hålla i bollen och kasta och sparka och slå och hoppa på varandra.

Drama: Knäppt knäppt knäppt om ni har läst innan vad jag skrivit om drama så fattar ni. Fast jag lär mig faktiskt saker!

Engelska, mr carter gillar mig så jag slipper alltid göra tråkiga saker för han tror att jag inte kan tillräckligt med engelska haha. Men jag gör faktiskt mitt bästa

Rave: religion, det är vanlig religion fast nu pratar vi om verkligheter istället.

Forensics: Crime scenes och hur man hittar bevis och grejer, är som ett sidospår på biologi ungefär.

Baked goodies: food tech det praktiska är kul men alla hennes assignment ger mig ångest

Nästa år behöver jag inte ha någon science vilket är härligttttt!

En av mina kompisar, Josh har jag kommit ganska nära på senaste, innan har jag tyckt att han var jobbig för han gillar sig själv vääldigt mycket och tror att han är det bästa som hänt denna värld ungefär, men på Rotary när jag skulle berätta om Sverige och han om sitt ubyte på nya zeeland var han supersnäll och hjälpsam när det inte funkade att koppla in sladden i min laptop och förde över det på hans usb istället och så. Sen pratar vi alltid i homegroup och om jag är nere någon dag så undrar han alltid varför och lyssnar jättebra till skillnad från många andra här av mina kompisar. Flera av mina kompisar säger why are you always talking to Josh Gould he is such a freak men det är bara saker de har hört från andra som inte gillar honom just för att han verkar vääldigt up himself om man inte känner honom. Han hade rykten om sig att vara player också för något år sedan för att han bytte flickvänner för ofta för folk på skolan och ååh. Det är så mycket oskrivna regler bland ungdomar här så man blir yr.
Iallfall min poäng är att när jag är här så är jag vän med vilka jag vill, jag har inte tid med att bry mig om vad andra tycker det här året.

JAG ÄR SÅ HIMLA IRRITERAD!! Mitt visakort funkar inte och jag måste tanka min telefon och köpa ny bussbiljett men det går inte eftersom den har fått mupp och mamma och pappa det spelar ingen roll hur mycket pengar ni för över när jag INTE KAN TA UT DEM!!! Jag börjar bli desperat nu, laga det snälla!!!

Lite mer bilder:

En av klänningarna på fashionshowen






en av modellerna




Mamma du skulle älskat det. Tjejerna kom ut i jordgubbsbhar och det var så himla söta solroshattar och iallafall jag kommer aldrig glömma det.

Man fick inte fota under föreställningen men man fick fota provdockorna



The Royal Adelaide Show


Så nu måste jag göra min drama Ms Inwood nästan grät idag för att ingen hade gjort klart arbetet hmmhmm

Ha det fint

Kommentarer
Syster
2009-09-10 @ 12:27:09
Haha, det låter så skojigt allting, och va roligt med seglingen! Du får nog tänka lite på samma sätt där som du gör ang vilka du väljer att vara vän med, du får göra det du tycker är roligt! året är ju begränsat, som du vet :)



Vilka läckra bilder från The Show, kläderna va ju heeeelt fantastiska, oj vad jag hade velat se! Verkligen ÄLSKADE de olika utstyrslarna!



Stackars dig, rektorn och allt, men hoppas det gick bra iallafall. Tycker nog han verkar ganska kul dendär rektorn.



Nu ska jag iväg och jobba, bäverinfluensa och allt, tjoho!



Pusspuss lillskruttan!
emma
2009-09-10 @ 15:54:22
coola klänningar!! :o

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida