This used to be a funhouse, but now it's full of evil clowns

Idag har jag haft en nere dag.
I slutet av forra veckan borjade massa bete sig konstigt och det holl pa till den har veckan ocksa. Eftersom Australiensare har problem med att prata med varandra, tex en gang trodde Maddie att jag var arg pa henne och fragade ALLA utom mig om de visste nagot. Det slutade med att jag gick fram och fragde varfor hon trodde det.
Iallafall sa jag fragade om det var nagot fel och de tycker det ar jattekonstigt att man pratar med varandra om problem. I sverige vill man halla det inom de inblandade, har vet alla om nagra brakar..
Iallafall det visade sig att det inte var nagot och jag hoppas att det ar sant for jag orkar inte med nagot komplicerat high school drama.

Att blanda spraken gor mig sa forvirrad nu, i skolan fragade nagon mig vad ett engelskt ord betydde ( ett svart ord) jag kunde det och det var sa naturligt att jag trodde att det var pa svenska och forklarade ordet genom att saga ordet som stod pa pappret! Alltsa det engelska, for en stund sen skrev jag "Hej" till dylan pa msn.
Detta har hant flera ganger idag + att jag tror att de pratar svenska pa tvn ibland.

Hahahaha idag pa assembly fick jag en valdigt stor culture shock.
Vi har ett nytt fitness center pa skolan, detta invigdes idag och de hade en BISKOP som gast som skulle valsigna det och lararna sa " Because we want this new facility to makes us body and sould feel better we dedicate the fitness center to the lord.
Fattar ni? De tillagnar det nya gymmet till gud!! med en biskop.
Vi har alltid en skolprast dar och ber boner och sa men jag tycker faktiskt att det var lite konstigt idag...

Sen var det exakt som pa film och jag forsokte sa hart att inte skratta att jag grat, jag var verkligen inte den enda som hade blott ansikte efter detta. Det var en kille i year 11 som hade kommit 2a i ett science pris i sydney och jag tankte oj vad har han gjort? Jag blir alltid avundsjuk pa folk som ar bra pa matte och science for det ar verkligen inte jag. Sa kommer killen upp pa scen och det var sa mycket stereotypen nord att jag gapade, han hade overbett och alla mojliga talfel och jattestora oron och pratade som grodan boll. Jag tyckte synd om honom nar jattemanga skrattade men sen berattade han varfor han fatt priset. I 5 veckor varje helg gick han till en trad i en park dar han hade hittat ett fagelbo med en ovanlig fagel som nastan bara finns i victoria for att filma den fageln och ungarna och deras liv. Folk forsokte att inte skratta nar han berattade om detta, men sen satte han igang den filmen han hade gjort!! Med ett fagelbo och med han sjalv pratandes i bakgrunden med alla hans talfel och allt och " the blablabla kite has an extremely interesting life" han sa extremely interesting sakert 10 ganger och jag kande mig som att jag var i en amerikansk high school film dar de made fun of nerds och jag blev en av de som skrynklade ihop ansiktet och bet sig i tungan.
Mamma pappa tyck inte att jag ar hemsk men det var faktiskt roligt. T.o.m med mr anderson gick ut fran the hall och jag sag att han kampade med att inte skratta.

Jag ar sa trott pa farmville pa facebook! Idag pa history skulle vi gora ett grupparbete och jag gemma lex och sam jobbar tillsammans och jag sa "okay lets finish this tomorrow at who's house?" lex sag vaaldigt tveksam ut och sa well.. i dont know if i can. och sam typ vada har du footy imorn eller? Och lex svarade att no, but im getting artichokes tomorrow and my strawberries are ready.
vad hander med var varld.

Jag ska till the Royal Adelaide show nasta vecka, vi far t.o.m en day off from school for det men ingen vill ga for de sager bara att  " nah ill just spend all my money" det ar som liseberg nagra dagar om aret kan man saga. jag maste hitta nagon att ga med for jag ar faktiskt utbytesstudent och jag maste ga pa den, det har rotary sagt haha.

Nu maste jag gora min drama:/ Det ar faktiskt hard work i skolan just nu.

Livet ar bra

Aurora

Kommentarer
clara
2009-09-01 @ 21:38:21
hahah jag älskar också farmville
clara
2009-09-01 @ 21:39:14
hahah jag älskar också farmville
McKenzie
2009-09-02 @ 03:29:06
PIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!NKKKKKKK

Kommentera min blogg din MÖRT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida