This earthquake weather has got me shaking, inside I'm high up and dry

Dags for en liten uppdatering nu kanske! Inte gjort overdrivet spannande saker, i mandags traffade jag Minna i stan och vi gick runt och tittade och hade det trevligt, Kopte harspray i en enoooorm flaska for bara 7 eller 8 dollar sa det var trevligt, Minna kopte en planbok och sa gick vi och fikade. Pa rundle mall som ar varldens basta gata, ja det ar en gata inget hus som man kan tro. Den paminner lite om kungsgatan hemma och i mitten ar det som en slinga med statyer pa guldfargade grisar med hattar, yoghurtaffarer ( mums the yoghurt shop ar braaa) juicestallen, folk som skriker ut saker som KOM OCH KOP MINA SAKER DE AR JATTEBRA JAG LOVAR ungefar och smabarn som spelar for pengar och bankar man kan sitta pa; sa gar man sidorna runt om.

Sa traffade vi Ingrid ocksa och hennes kompisar skulle anda hem sa hon hakade pa oss och det var valdigt fint att ga dar i var skandinaviska lilla grupp.

Dagen efter akte jag hem till Ingrid i Brighton och det var dundervader sa vi gick till stranden och badade, hennes vardmamma hade gjort middag och jag fick soya for forst gangen har i australien. Det var helt underbart soya ar nog en av varldens basta uppfinningar tror jag. Har saknat det galet mycket.

Sen hyrde vi film och hade det fint hela kvallen. Vi blandar engelska norska och svenska hela tiden men det kanns helt naturligt. Om nagon ska forklara nagot lange eller beratta nagot sa tar vi de oftast pa engelska, for att det kanns naturligast men det ar skont att inte behova tanka pa vilket sprak man pratar for att man kanske rakar valja fel sprak for att bada kanns normalt.

Idag da akte jag hem ifran Ingrid och det var sakert 3 olika dagis pa taget och det var hemskt alla skrek och nar jag fick ga av 30 minuter senare var det underbart. Fast sen skulle jag aka tag igen upp i the hills och da var det killar som cyklade runt i korridoren och trodde att de var jattehaftiga.
Jag gick av pa Blackwood station som vanligt, ser att min buss inte kommer forran om en halvtimma och tankte att hmm.. Jag kanske ska prova att ga? For jag har forsokt minnas vagen ibland nar jag fatt skjuts hem ifall jag skulle behova ga. Jag markte snart att jag kom faktiskt inte alls ihag vagen och hade ingen aning om var jag var sa jag gissade mig upp och ner for alla backar och vagar. Det ar valdigt snirkligt har uppe sa nar jag fick syn pa en brevlada jag kande igen som gjorde att jag hittade hem sa blev jag valdigt glad. Tack brevladan. Sen gick jag upp for varldens brantaste och langsta backe som bussen ofta misslyckas att komma upp for och ner for en lika brant svangde hoger och jag var hemma! Detta tog 25 minuter men i 25 grader + jacka och osakerhet sa kandes det langre.

Nu ar jag valdigt stolt over mig sjalv som hittade hem faktiskt.

Imorgon ska jag traffa Gabriela, en av brasilanskorna i mitt distrikt och hon sa att hon skulle ta ut mig nagonstans tillsammans med 10 av hennes brasilianska kompisar och att " i hope that you not have anything against that they are very loud and noisy" hon har varit har 7 manader och har fortfarande en valdigt stark brytning men ar jattego.
Det blir nog fint och sen pa lordag fyller jag aaar.

Mamma pappa jag har fatt paketet! Jag oppnade det for jag kunde inte halla mig till lordag. Jag alskar kjolen! Och kramerna!! Det var ju den affaren som lag jattenara oss i Paris som jag ville ga in i men vi glomde alltid av det. Jag fattar inte vad alla de dar Goteborgsnorena ar till for?? Den vita klanningen var for stor men jag satte en skarp i midjan och da sag det okej ut.

For er som har mig pa fejan sa finns det bilder fran nar jag och Ingrid badade men jag sitter ju inte vid min laptop nu for att sladden har fatt spunk sa jag lagger inte upp dem pa bloggen.

Nu ska jag satta mig ute och ata yoghurt med blabar och vaniljsmak innan det blir kallt.

Mu
Kommentarer
2009-10-01 @ 22:11:00
Heeeej Auroris !

Igår var jag hemma hos dig och det var helt sjukt konstigt.

Brianna frågade om jag ville ha te och det var ÄNNU konstigare att inte höra dig skrika "NEEEEEEEEJ, det vill du inte !" från någon annan stans i huset.

Kul ändå, Mizue var också jättesnäll.

Men Auroras hus utan Aurora är konstigt.

Och sorgligt.



Grattis i förskott.

Mupp från din bästa kompis hemma i -2 kalla svennebanan.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida