The world is my oyster

It really is! Sarskilt nar man som jag har bestamt sig for att utnyttja varlden och upptacka saker och tro mig, det har jag redan gjort de dryga 7 veckor jag varit har!

Anyway mycket att beratta och lite tid.

Lordag var breefing day for distrikt 9520 (mitt distrikt) och 9500 for alla inbounds och outbounds fran bada och det var kul att traffa alla! Vi bytte pins och min kavaj har verkligem improved nu kan jag saga! Brassarna som varit har 6 manader hade redan valdigt tunga kavajer..

I mitt distrikt var det jag, Ingrid ( norskan jag ar bra kompis med nu) 2 belgiska tjejer och en fransyska som bara pratade franska och sag valdigt elaka ut forst men nar jag gick fram och sa Salut je m'appelle Aurora et je suis suedois piggnade de till en hel del och de visade sig vara toppen. 2 tyskar som bara pratade tyska men som var snalla de med. En fran finland som var mycket med den andra finskan fran 9500 och de sag sa finska ut att jag bara tankte mumindalen nar jag sag dem. En dansk kille som ar valdigt snall men som gillar sig sjalv en hel del och han kom i slips och allting haha. En kille fran Usa som var mitt minnas och ingrids skrattobjekt hela resten av helgen och det med ratta! Han var den torraste manniska jag traffat i mitt LIV och jag undrar faktiskt vad han gor har och han sov pa alla motena och nar vi skulle mata ankorna ( haha jag vet) satt han bara pa sidan och tittade pa. Jag tankte att han kanske hade hemlangtan men nar nagon fragade sa han bara att yes i love it. Vi forsokte vara snalla och prata med honom men antingen svarade inte eller sa typ nickade han.
Sen fragade jag bara av rent intresse varfor han akte till ett land som pratade engelska och han typ. I dont want to learn a new language sa vi typ... Jaha... Gott.
Sa gjorde han massa knappa saker hela tiden.
Iallafall plus 2 brasilianare och det var nog mitt distrikt det.
Fran andra distriktet hade en kille flugit ner fran Alice springs! han sa till alla att, take my advice and never go there. haha jag berattade att jag varit dar och sett flying doctors osv.

Efter motet gick jag och Minna pa promenad i Belair national park och GICK sedan hem. Darryl tyckte att det var for langt att ga hem och ville hamta oss men jag sa att Tack sa jattemycket men vi ar svenskar och svenskar gillar att ga! Sa det gjorde vi och sedan sov Minna hos mig och vi pratade massa om allt mojligt till sena natten.
Vi gick upp 10 idag ( sondag) och akte in till stan, slappte Minna pa stationen och akte vidare till IKEA!!!!! Dar jag motte upp Ingrid och vi sprang igenom hela byggnaden och laste pa skyltarna alla fina svenska namn och provade sangar tills vi antligen kom till the Food section!!! Det var valdigt fint jag kopte choklad bilar ballerina och drommar. Det ar svendyrt en stor marabou kostar 6 dollar sa jag kopte inte sa mycket. Jag gav dem drommarna och ballerinakexen och elisabeth och darryl alskade dem.

Sen korde de oss till The Bay ( glenelg) och Jag och Ingrid gick pa Jetty road och tittade i affarer och satt sen pa stranden nagra timmar och tog massa kort och jag hittade superfina snackor. Familj och vanner: Det finns bilder pa min facebook men jag lagger upp nagra fa har ocksa i slutet.

Efter detta akte vi till Darryl och elisabeths son och hans fru och deras barn och firade fars dag lite ( Grattis pappa jag alskar dig massor) Jag var barnvakt at Harper nagra timmar och jag ar inget fan av smabarn men Harper ar sa himla sooooot!!! Jag var den enda som fick mata henne och halla hennes Bunny som egentligen ar en giraff men det vill hon inte hora. Hon ar 17 manader men ar redan en valdigt stor personlighet och far alltid som hon vill.

Iallafall det var min helg det imorgon ska jag ha mitt foredrag fran Rotary och flytta tillbaka till Gayl! Jag trivs jattebra har men det ska anda bli skont att komma "hem" till alla mina saker och jag och Gayl ar mer som vanner an familj samtidigt som hon tar toppenbra hand om mig vilket ar hur bra som helst.




Inbounds 9520 och 9500
Oversta raden: Frankrike Tyskland Brasilien Danmark Sverige Usa Belgien Finland Tyskland Tyskland
Nedre raden: Belgien ( hon ar saaa vacker i verkligheten och saa dalig pa engelska haha) Belgien Danmark
Brasilien Sverige( min troja!!) Norge Finland hur finsk ser inte hon ut egentligen haha.


Minna Darryl and me feeding the ducks i Belair national park! Belgien i bakgrunden


At the Bay!! Jag trycker in huvudet sa jag ser 10 ggr fetare ut an jag ar men det var en bra dag.


Ingrid






Bara for att Ingrid ar pygme (149-150 cm!!) och jag ar inte van vid att kanna mig stor haha.
Glada japaner i bakgrunden.


Nar jag var smart och sprang i vattnet och mina skor blev helt soaked yummaay



Glenelg - Jetty road

I sommar ska jag och Minna sova hos Ingrid sa vi kan ga till stranden och go jetty jumping varje dag! :D

Darryl och Elisabeth har ett sommarhus i Moonta som ar en bit norr om Adelaide och det ar heeelt gourgeous och de ska formodligen ta mig dit nagon gang i ar!! Och de sager att jag jattegarna far ta med mig Minna eller Ingrid det blir toppen!

Jag sa massa dumma saker pa svenska imorse jag sa till Minna "jag hade varldens basta jordgubbar igar" istallet for att jag at.  Och lite annat jag inte minns. Med Ingrid ar det naturligare att prata engelska med varandra och vi pratar bara svenska och norska nar vi inte vill att andra ska hora.
Minna sa ocksa saker som Jag missar min pojkvan och sant hahaha. Justja till Elisabeth sa jag och ocksa I havent seen her since dess.
Godmorgon svengelska typ.

Pappa och Mamma ett mail vantar pa er!!

Skola imorgon blaaaaaaaa iallafall nu maste jag sova
Kommentarer
Björn
2009-09-07 @ 10:04:21
NEEEJ fortsätt skriv haha. Älskar din blogg, går inte en dag utan att jag kollar den minst 2 ggr. Vet inte om jag har sagt det men det är nog en av det bästa bloggarna jag någonsin läst.



Jag är sjukt avundsjuk på dig... Vill också åka iväg snart.



Riktigt bra bilder på dig förresten.



Snälla, fortsätt skriv :)



/Björn
Evelina
2009-09-07 @ 14:32:32
Gud vilka bra och fina bilder:) Kamera?
Amanda
2009-09-07 @ 18:12:35
Älskar din blogg!!

Men kan du inte berätta mer om skolan?
Amanda
2009-09-07 @ 18:13:23
Älskar din blogg!!

Men kan du inte berätta mer om skolan?
Lo
2009-09-07 @ 18:45:25
Hej! Älskar din blogg också! Ska förmodligen till USA men du får mig verkligen att vilja åka till Oz istället...Jättesynd att YFU inte har kvar sitt Australien-Nya Zeelandprogram (hata finanskris!:(). Iaf, du skriver om så random underbara saker man vill läsa om precis! Fortsätt!
Amanda
2009-09-07 @ 19:11:04
Fortsätt skirv människa :))!

Jättebra blogg!

hängde med innan du åkte, sen åkte jag utomlands när du åkte iväg och har haft svårt att ta igen för att du skriver så sjuttons mycket i varenda inlägg (A)

Men du skriver så det är intressant iaf :)!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida