Talking away, I don't know what to say, but I'll say it anyway

Imorn åker vi och hämtar trailern vi hyr en vecka,l hämtar Minna i Gawler och kör till Flinders!
Det blir fint med min Ipod att koppla in i radion på något sätt och äta skittles och snickers. Nyttigt much.

Vad var det för kul med tata susanna? tata är ett annat ord för hejdå/hörs senare och säger man bara ta betyder det tack. Jag vet inte hur jag kunde leva utan ord som heaps, ta, reckon, aye, as innan. Det är saker jag säger dagligen och det fullbordar meningarna perfekt.

Heaps betyder massa/mycket/många
Reckon betyder tycka/tänka/tro
I reckon theyre good
I reckon the sin of the angle is 35
I reckon shell die soon. De hörde jag inom lopper av 5 minuter idag. Så himla bra man använder det till allt
Och aye.. this chocolate is good aye! ill see you soon aye? samma som reckon man har det till allt
och ska man säga att något är jättekul eller jättekallt eller bara jättenågonting säger man. it was fun as! its cold as! Himla bra.
Idag öppnade någon dörren för mig och i förbifarten sa jag utan att tänka på det " taa:)" Vad säger man annars? Thanks? näääeee

G'day g'day med slim dusty är just nu min favoritlåt och när jag sjöng den i skolan idag för mig själv stirrade Anton och sa " finally your taste in music is improving" haha han var jättearg idag på matten för att han inte fick A. Han hade fått 96 % på alla test men fick bara B. det roliga är att när han är arg säger att han " im so angry" och låter jätteglad så man kan inte ta det på allvar.

Så nu måste jag packa.
Jag skriver på onsdag!:D Är så himla glad nästa vecka är antingen work experience eller community service och jag skulle antagligen gjort community service om det inte var så att jag inte på någon lista så jag kommer undan det! Vilket betyder att jag slipper hälsa på hemlösa och skura fönster i skolan eller gräva gropar. Jag kan göra roliga saker istället som att. ööh ja jag tror att jag och gayl kanske åker någonstans och sen på helgen ska jag antingen ut med kompisar eller sover över med minna och ingrid hos ingrid i Brighton och baaaadar:D

tata

Kommentarer
Suss
2009-09-16 @ 14:32:54
Det roliga med Tata är att jag i mitt huvud ser framför mig en engelsk adelsman från 1800-talet som svänger förbi lite nonchalant och viftar med handen och slänger ur sig ett "tata". Alternativt en nutida übergay modedesigner i USA... :)
Suss
2009-09-16 @ 14:34:43
Det roliga med Tata är att jag i mitt huvud ser framför mig en engelsk adelsman från 1800-talet som svänger förbi och lite nonchalant viftar med handen och slänger ur sig ett tata.. Alternativt en übergay nutida modedesigner i dagens USA...
Anna
2009-09-16 @ 15:52:42
"ta" för inlägget! :) det är svårt att komma på vad man ska skriva i kommentar om man inte känner dig?diggar aussie-slang iaf!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida