Man there's so many times i don't know what I'm doing. Like I don't know now

Jag börjar med att svara på 2 frågor.
Mina rubriker är delar från sångtexter som jag känner för att skriva ner. Vanliga rubriker är så tråkiga tycker jag.
Den andra frågan om baby showers JA det var som i en amerikansk film det är ofta jag känner det så.

Iallafall igår på kvällen åkte vi till David och Julie och såg på footy matchen. Adelaide Crows vs Collingwood Magpies. Jag ogillade det laget av bara namnet, magpies är fåglar från helvetet de är så himla äckliga så jag har inte ord för det. USCH.

Iallafall the Crows ledde till sista halvminuter när en crowsspelare ramlade framför en collingwood och han fälldes och fick en frispark, satte den och fick 6 poäng. Det var fel av domaren och Adelaide rånades på finalplatsen väldigt orättvist.

Sen såg vi distrikt 9 igen med rysk text först för den var från malaysia men sen kom jag på att man behöver text för att fatta vad the prawns säger och den engelska översättningen gjorde hela filmen till en komedi om man inte redan skrattade innan. Om de sa i filmen på engelska ( och man såg texten under) "lets go knock och his door" så var texten under " he has a lock in his house" vad är det liksom????? så var det hela filmen. Men alla killar jag känner som sett den har sagt att wow it was great och alla tjejer har tyckt att det var en patetisk komedi.

Idag åkte vi söderut på en liten mini-roadtrip. Vi körde till Goolwa som är en liten surfby och det var gorgeous bilder kommer. Samma sak med Middleton och där såg vi valar! För det är whale-watching säsong nu det var underbart.
På vägen dit körde vi runt i the hills och det finns underbara små bya här. Mamma pappa jag ska ta er till Clarendon som är en ganska gammal miniby i the hills där de har en jättefin restaurang och massa vinodlingar med jättebra viner som inte kommer till affärer för att de säljs direkt från odlingen pga folk vill ha dem så desperat. Den byn är så himla mysig med gamla hus och massa dams.
Sen åkte vi ner till the mouth of the rivr murray som ger det mesta av Australiens vatten men som nu håller på att gå sönder och det är massa " Save the river Murray" organisationer som gör allt för att fixa det.

Justja, fick idag veta att vi bor i the fire district med vi har ungefär 5 brandstationer här uppe så det är ok. Den senaste branden här var i belair när en gubbe klippte gräsmattan och körde på en liten sten som orsakade en gnista och satte igång en brand i 40 graders värme + vind. ÅH VAD BRA.

Iallafall jag ska låta bilderna tala idag var nog bästa dagen i Australien hittills vi körde omkring i hills+ kust och träffade kameler och alpackor och såg en död känguru och åkte till deras kusiners farm och träffade Wolfgangs syster och det var helt fantastiskt underbart.





I made some friends. Istället för att spotta på mig så ville de bli klappade och det blev de minsann. Jag skrek av förvåning när jag såg dem och Gayl tvärstannade och jag hälsade.




Påväg tillbaka till bilen från les kameler



alpaccas yooo. De är söta.



Goolwa surf beach. Väldigt väldigt fint.



Behöver jag ens skriva något till denna bild?



Lunch vid Goolwa beach. Det var najs.







Dessa är nu mina.



Fast den här var så fin där den låg så det fick den göra.



Whale watching! Man ser inte att det är massa valar och jag fick ingen bild där de hoppade men den mörka stripan i nedre delen av bilden är en val.



Gotta love living in the hills



Påväg till the farm bortom kullarna finns havet.



Larry the Lizard som jag hittade at the farm.



Wolfgangs syster Caddy som bor på the farm och som var himla fin och glad



Deras julgran. En död kaktus de hittade på stranden. Det blir inte mer fel än såhär.



Ett hus på deras land som var byggt för att vara med i en film " the boys are back" som kommer på bio snart vet inte i sverige dock men som är heelt fantastiskt inuti också och så glömde de att riva det haha.




Rob Gayl Heather at the farm



Deras egna citroner fick vi med oss hem också:D

Nu är jag utmattad  hoppas ni uppskattar bilderna och nu vill jag ha kommentarer så det sprutar om det.

Aurora


Kommentarer
Systeryster
2009-09-13 @ 14:42:08
Ååååh, Aurora, det är ju helt gudomligt vackert! Jag och Johanna vill också se när vi kommer, det ser ju verkligen helt fantastiskt ut! Jag vill åka till små byar o dricka inhemskt vin och titta på kameler och vackra dalar och sånt!

Roligt att se kort på Gayl också, det har inte varit så många. Har du inga på dina syskon? Jag är nyfiken!

Vet du, det är inte alls långt kvar tills vi åker nu, lite mer än en månad bara, typ 1-månad-13-dar. Det känns helt galet... Längtar så himla mycket efter att få hälsa på dig och se hur du har det, när man har sett omgivningarna och träffat folk är det så mycket lättare att sätta sig in i allt du skriver om!

Massa pussar
anna
2009-09-13 @ 15:55:29
vad var de för djur?? haha har aldrig sett nåt liknande:) vilken organisation åker du me ?
Olive
2009-09-13 @ 17:02:20
Googlade magpies, de ser ju ut som skator, vad är det äckliga med dem ?

Julgranen var ju bäst, men jag saknar stjärna i toppen och glitter och kulor !!

Men gud vad fint allt ser ut at vara !

jag vill också komma och hälsa på dig !!

Jag saknar dig jättemycket, ditt skitsnygga cyklopkort hänger på min vägg.

Och jag har fått lolitakompisar, haha, nu vet JAG vad DU tänker.

Kramokramokramokram o kramar.
Caroline
2009-09-13 @ 20:23:02
Vad söt du är Aurora :)
lippen blomsterwall
2009-09-13 @ 21:00:42
Aurora

Det är underbart att läsa allt du skriver. Alla som läser måste längta efter att uppleva det du gör.

Kram fårn Lippen
Emelie
2009-09-14 @ 15:55:51
Älskar verkligen din blogg! Den får mig verkligen på utbyteshumör! JaG HOPPAS ATT JAG FÅR DET LIKA BRA SOM DU VERKAR HA DET!: )
Lo
2009-09-14 @ 22:11:17
jättevackert! älskar dina rubriker btw!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida