Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement

Sa star det pa vaggen i religionssalen, nar det blir for trakigt brukar jag lasa alla visdomsord pa lapparna om och om igen, detta ar min favorit, det maste vara den ultimata ursakten for nar man gjort nagot korkat.
 
Torsdag kvall traffade jag Ingrid, norskan i mitt distrikt pa Marion och gick runt dar och hade det trevligt. Hon ar nog de minsta manniska jag sett i mitt liv, mindre an Desse!! Hon ar 150 cm och pinnpinnsmal men varldens roligaste. Hon kopte nytt smink och jag hade tankt kopa ogonfransfargning for jag har kommit pa att anledningen till att jag ar sen till skolan sa ofta ar pga tiden det tar att mala ogonfransarna. Men nehe det salde de inte nagonstans sa vi gick till essential beauty dar de fargade dem at mig och Ingrid tog jattemanga och host fina bilder nar jag ligger dar med allt mojligt i ansiktet.

Om det var forvirrande att prata svenska med Minna nar jag traffade henne senast sa var det ingenting jamfort med detta! Nu oversatte jag engelska till svenska till norska och jag forsokte verkligen prata svenska och hon forsokter verkligen prata norska men vi gled hela tiden in pa engelskan och till slut gav vi upp. Inte for att vi inte forstod varandra nar vi pratade vart eget sprak men det var bara sa mycket naturligare att saga allt man tankte pa engelska.

Imorgon ar det Rotarytraff for alla utbytesstudenter och det blir jattekul! Det ar en tjej dar som ska till Sverige och om jag kanner utbytesstudenter ratt sa har hon tagit reda pa att det finns en svensk inbound och ar dying to meet me. Det blir fint att utbilda henne lite.

Jag kopte mina forsta par Bond's igar. Bonds ar val motsvarigheten till Bjorn Borg hemma bara det att resaren ar 4 ganger sa bred och om man drar upp resaren i sverige for att visa market ar det inget emot vad de gor har. Det ar t.o.m accepterat i skolan for att lararna inte kan stoppa folk fran att dra upp sina underklader.

Det har regnat sa mycket har att skolgarden har forvandlats till ett trask och man kommer osokt att tanka pa vildmarksleden med samskolan nar man hoppar emellan lerpolar.

Om 2 veckor ska jag och Ingrid ga till essential beauty igen och vaxa benen och fa manikyr! I sverige hade det kostat en formogenhet men har ar det bara runt 30 dollar sammanlagt! Dock sa kom jag pa att det ar dagen innan min tag a long till flinders vilket ar att jag formodligen ska ut i bushen och leva som en aboriginie och da kanske inte nymanikurerade naglar ar det basta.. Jag ska fraga Darryl hur mycket man graver i marken dar och ev avboka.

Nu ska jag och Darryll kolla pa James Bond med lemon and meringue pie som jag har gjort for laxa i food tech! Duktig ar jag.

Hummhummhumm.. Det var la det, jag kommer nog inte skriva forrans kanske pa sondag om jag har tid.
Och kommentarer!!!!!!!! Jag hade 120 unika lasare pa senaste inlagget och inte en enda kunde skriva en fjuttig kommentar. Tank att jag tar mig tid och skriver valdigt ofta nu nar jag ar ivag pa mitt aventyr for att ni ska lasa. Det ar som att ladda ner musik olagligt! Bara det att betalningen ar att skriva hej leverpastej eller nagot.

auurrrlaurra // tjej som ropade ut min smoothie pa Boost
Kommentarer
anna
2009-09-04 @ 14:01:36
väldigt intressant och rolig blogg!;)
Björn
2009-09-04 @ 17:39:41
Jag är sååå avundsjuk. Vill också åka iväg. Typ 1 år kvar... Verkar som du har det helt grymt där borta. Din blogg äger :D Hare bäst!



fanny
2009-09-04 @ 21:09:46
Det verkar grymt kul att vara utbytis i Australien :) du inspirerar varkligen;P
2009-09-04 @ 21:25:52
hur är det att bo i australien?

var där på resa för 2 år sedan, vilket var helt underbart!! funderar på att flytta dit efter gymnasiet, vad tycker du? är det värt det?
Hanne
2009-09-05 @ 11:41:58
Måste säga att din blogg är en av dem bästa jag läst! :)
millz
2009-09-06 @ 00:33:33
du skriver unikt!, keep going!
Lina.
2009-09-06 @ 12:21:13
HEJ LEVERPASTEJ

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida