And you spell it with a G apostrophe a D-A-Y

Ja Olivia magpies är något skatliknande om du googlar det men om du skriver australian magpies så ser du något som liknar muterade jästa rödögda fåglar. Om man ser ett monster på bild blir man ju inte rädd eller hur? Samma med magpies, Gayl berättade för mig att jag kommer bli attackerad jättemycket om några veckor för då har de nesting och dyker ner på en och pickar en i huvudet. Blondiner speciellt för att håret glänser mer metalliskt än brunetter och skatfåglar har ju nåt mupp med glänsande saker.
Ännu en anledning att hata magpies.
Jag hatar magpies.

I måndags hade vi en "bake off" vilket är en baktävling i food tech om samskolans hemkunskap är rena skämtet jämfört med hur seriöst läraren tar det här! Iallafall vi skulle jobba i par och jag jobbade med Dewy och det visade sig vara bra för hans mamma är kock och han hade massa tricks när vi bakade iallafall. Man fick välja mellan att göra Cupcakes, anzac bisquits ( australia and new zealand army core jag fattar verkligen inte vad grejen är med deras anzac hysteri) och sausage rolls. Vi valde cupcakes och de blev huur bra som helst, jättefluffiga och jag gjorde glasyren bäst alla som gick förbi sa något i stil med "damn there went all my hope of winning" killarna gjorde smarta saker som att ha bakpulver i glasyren istället för icing sugar och det var såå äckligt.

Iallafall först var det vinanre från alla grupper och sen var det vinnarna som fått flest poäng från alla hemkunskapslärare och jag och Dewy vann! vi vann choklad som tog slut på en gång .



Hur asbra är inte detta????

Idag bakade jag och Gayl kanelbullar, kärleksmums och någon sirapsgrej från 7 sorters kakor och det blev jättebra. Smakade väl inte riktigt som hemma men det dög!
Jag får inte äta mina lågkalorinudlar till frukost längre för Gayl sa att hon kände sig som en dålig värdmamma och nu springer hon upp och gör HAVREGRYNSGRÖT så att jag inte ska hinna ta fram något annat. Bättrar på mitt redan jättebra morgonhumör. Fast jag gillar henne jättemycket!

Någon skrev att min blogg gjorde henne pepp för att åka och hoppades att hennes skulle bli lika bra.
Jag vill bara säga att även om jag trivs jättebra och så så är det låångt ifrån perfekt och jag undviker att skriva om de dåliga/jobbiga sakerna i bloggen. Det är verkligen inte lätt och de som tror att man glider in första dagen i skolan och får bästisar har helt fel. Samma sak med familjen. Allt handlar om anpassning anpassning anpassning. Det kan vara väldigt frustrerande och jag har många gånger tyckt att australiensare är ytliga och irriterande men man vänjer sig vid allt och det blir bättre när man lär känna folk bättre.

På torsdag åker vi till Flinders ranges vilket är en bergskedja i outbacken och stannar där tills tisdag! Det blir jättekul Minna ska också följa med och varje dag kör man ut och tittar på nya saker och ser massa coola djur som wallabies och skorpioner och ormar och sånt.

Nu är det läggdags för den svenska utbytesstudenten.

Tata

Kommentarer
Anonym
2009-09-15 @ 18:29:25
TATA!



Jag skrattade så det gjorde ont i magen!



Domdär muffinsen ser ju ut att innehålla kalorier för en månad, minst. Mums!



Min och Johannas hemresa från USA har blivit inställd/uppskjuten, så vi måste vara kvar i NY i en dag extra... OJ vilken otur vi har..........
Anonym
2009-09-15 @ 22:38:42
Ahhh jag älskar anzac cookies!! Min bästa kompis e från Nya Zeeland och bakar dem då o då. hur goda som helst!!!
Olive
2009-09-17 @ 09:54:12
Okej, de australiensiska såg lite läskigare ut.

Skaffa en hatt Aurora !!!



SNYGGT, du gör bättre cupcakes än mig !

Hoppashoppashoppas att du inte har det allt för besvärligt, hoppas du har det jättekul, för annars har vi låtit dig åka ifrån oss i onödan.

Pusspusspuss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida