Religion and astronomy, Encarta, Deuteronomy. It all started with the big bang!

Dryga 2 1/2 timmar kvar som 15aring! Iallafall Australientid, eller nae for jag ar ju fodd 03:17 sa det kanske ar annu mer.. jaja struntsamma!

Idag har jag inte gjort sa mycket, stadat mitt rum for det sag inte sa fint ut, matat djurnen, klappat djuren, kollat pa Vampire diaries som ar en ny serie och ar jattebra, vampyrerna ar valdigt snygga och jag hoppas att serien kommer till Sverige. Den ar ganska uppenbart inspirerad av Twilight men vada.
Sen ringde jag mamma och hon trodde att jag var Susanna forst det forsta hon sa var " har du ont i kaken??"  jag fattade inget forst sen kom jag pa att Susanna har dragit ut en visdomstand. Har vi verkligen sa lika roster?

Nu kom den dar down to the river to pray up pa teven. Jag alskar den laten, jag var jattebra pa min stamma pa konfirmationen forra aret minns jag.

Iallfall sen kom Gayl hem och vi at och sa kom jag och tanka pa Desiree och saknade henne massa sa jag fragade om jag fick ringa henne och sa slog jag alla mojliga nummer 001146 maste man sla forst och sen horde jag henne svara och nar man inte hort nagons rost pa 3 manader och den lat likadan som alltid sa blir det lite for mycket. Jag borjar grata och sager heeeeej och hon svarar vem ar det?? sa skriker jag att GISSA VEM DET AR men hon fattar anda inte sa sager jag gissa igen och hon sager.. vanta... AURORA??? sa borjar hon ocksa grata och vi pratar en stund. Hon var i skolan och nar jag horde alla i bakgrunden, Per och Oscar fran 9e som sager Ar det Aurora? Sa kanns allt som en annan varld, det ar en sak att prata med familjen i telefon men kompisar... Det ar da man marker att man forandrats, jag ar inte samma person som for 3 manader sedan. Alltsa sjalvklart samma personlighet och allt sant men jag ser inte saker pa samma satt langre.  Jag ser inte ens likadan ut langre. Jag umgas inte med samma sorts manniskor och eftersom de ar annorlunda sa paverkas jag annorlunda av mitt umgange och formas darfor annorlunda. Jag vet faktiskt inte om det ar bra eller daligt eller bara.. annorlunda.

Jag har pratat med manga som kommit hem som haft familj som har tyckt att den forandringen ar jobbig och att de inte kanner sitt barn langre. Men jag har sett sa mycket jag aldrig skulle kunna dela med folk som inte gjort det med mig eller innan. Man kan bara beratta men ord och bilder kan inte aterge kanslor och det ar sadant som gor att man bli annorlunda. Detta ar ingen semester det ar ett liv. Jag vet inte nu pa vilket satt eller hur mycket jag forandras forutom att jag har mognat en hel del redan och att jag ar mer oppen for nya manniskor och saker, inte for att jag inte var det forut men annu mer. Det var lite av det jag markte nar jag pratade med Desse och jag undrar hur det kommer kannas nar jag kommer hem igen efter 9 manader till ivag..

Till nagot helt annat, imorgon ar min fodelsedag och Rotary ska ha bbq for mig. Jag ville inte ha sa manga kompisar dar alls eftersom har gar inte unga sarskilt bra ihop med aldre alls av nagon anledning sa det blir bara jag Ingrid Jane och Josh. Minna har sin district conference den har helgen sa hon kan tyvarr inte komma men jag fick en jattefin present av henne nar jag traffade henne i mandags fran body shop! Och jag gillar Josh jattemycket men han kan vara sa himla... jobbig ibland. Han gillar sig sjalv valdigt mycket och det ar en del av det som gor honom rolig att han inte fattar hur lojlig han later ibland men en gang nar han fragade om jag ville titta pa honom nar han tranade pa gymmet i skolan sa tror jag att jag skrattade at least 5 minutes och han sag jattestott ut. Idag fick jag tusen sms " u want me to bring music, got speakers" nej jag vet inte for det ar inte hos mig " kk is it a party?" " no Josh its Rotary as you know, youve been there theyre all old!" sa haller han pa och ja.. Josh i lagom doser only.



Ingrid och jag pa hennes terass innan vi gick till stranden i tisdags!

Skriver mer nar jag ar 16 ar!

Over and out

Kommentarer
Hanne
2009-10-03 @ 11:14:23
Grattis! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida