And anytime you feel the pain, hey Jude refrain. Don't carry the world upon your shoulders

Beatles var det har ja!! The district conference var BAST!! Jag tror att jag ar lite kar i utbytesstudenter. Vi behovde inte lyssna pa alla tal, utan pa de trakigaste tog de oss ut och vi fick mata kangurubebisar och prata med papegojor ( har en historia nar en skramde livet ur oss senare haha).
Vi bodde stugor i Warrawong sanctuary dar det springer kangurur och koalor och possums och bilbys och massa andra coola djur ( + varldens farligaste spindlar).
Alla kommer jattebra overens och alla ar depp for att brasilianarna ska aka hem i januari, vi har redan bestamt att ALLA ska traffas i Paris 2011, sedan ta taget hem till Jeanne i Normandie och bo hos hennes morfar som har 13 sovrum i sitt hus vid havet. Och vi skojar faktiskt inte.
Jag gillar alla supermycket men de jag kommit narmst ar da Ingrid jag kanner sedan innan, Leena fran finland, Jeanne fran frankrike ar efter 2 ganger en av mina allra basta kompisar har! Markligt hur man kan klicka sa snabbt. Hon ar hur rolig som helst och jag ovar min franska pa henne hela tiden.  Hon bjod mig hem till henne i frankrike och jag vet att efter att man skiljts at ar det viktigt att traffas efter snart igen. Sa pappa mamma, ni alskar ju att kora runt i frankrike, skulle inte vi kunna ta en omvag till Normandie och vara dar pa hemvagen eller nagot for hon ar en jag kommer sakna massa.
Celine fran Belgien var jag ocksa med en del, hon var jatteimpad nar jag sjong poupee de cire poupee de son, yo 'ave no accaaant whan yo zing in frrrrrrrrrrrrrrrrrench!
Gabi och Anna fran Brasilien ar 2 jag hoppas att jag har kontakt med resten av mitt liv for ja... 2 personer man inte vill tappa kontakten med helt enkelt. Jag har lart mig att It doesnt matter who you are and it doesnt matter where you come frome, everyone can play the laughing game. En sang the sjong pa rotary och som vi nu har som var signaturlat. Tillsammans med paparazzi av lady gaga for om min syster ar paparazzi ar jag 10 ggr varre. Kameran var min fiende innan jag akte nu skulle jag kunna offra en fot for den. Man tar kort pa allt man ser ungefar.
En av tyskarna, Fahrina ar den enda som bor i Victoria i en stad som ligger pa gransen som heter Mildura. Ett staende skamt och numera heter hon Miss Mildura, hon ar alltid sa himla lost men inte pa ett korkat satt bara kul.

Gabi larde mig att dansa samba, Celine och Jeanne larde mig Electronic vilket ar en dans som de dansar pa alla Gayklubbar i frankrike/belgien och  nu ar jag proffs. Jag haller ocksa pa att lara mig att shuffla vilket ar galet svart men i'm getting there.

Pa konferensmiddagen at the Wicks Winery skulle man kla upp sig massa massa  och temat var vintage (inte for utbytesstudenterna) och det var folk som kom med palsgrejer och faglar och fjadrar i haret och hooooga hattar och glittergrejer. Nagon kom med vinkvistar i haret for han var ett vintagevin.

Man skulle sitta med representanterna fran sin klubb och jag gillar dem men vi ville ju sitta tillsammans! Fast det var okej. Min klubb alskar mig och jag alskar dem tillbaka. De hade ett dansgolv dar de dansade gammaldags och vals och grejer, sa det gjorde vi ocksa. Fast sen trottnade vi pa det och dansade electronic och gjorde tunnlar och dansade limbo sa fick vi med alla 4-500 rotarianer pa limbo och taget runt i hela salen. De tackade sedan utbytesstudenterna for being the centre of the party. Min kavaj ar riktigt skaplig nu ska ni veta!
En av dagarna nar vi akte till Hahndorf som ar en tysk by fran borjan for att det var tyskar som typ.. koloniserade den sa tyskarna var jatteglada och at korv och apple strudel eller var det hette. Hahndorf ar bast! Vi hittade saltlakrits ocksa. Vi bestamde att vi skulle hitta nagot for ca 3 dollar man kunde satta pa kavajen att kopa till nagon, man fick dra ett namn sa skulle det bli en overraskning. Jag fick en liten kopingla av Jeanne for att alla skulle kunne hora var jag var. Och det gor man nar jag gar sa plingar den massa vilket alla tycker ar kul.

Jag levde pa Gayls cold and flue pills, det var inte halsfluss som tur ar men jag var forkyld med svullen hals och tills jag fick piler, 39 grader feber NAJS. Sa jag var manniska nar jag hade piller men nar de tog slut sa var det.. iihihinte sa kul langre. Men det kom mer.
Det hjalpte inte att vi hade fest pa rummen bada kvallarna och fick maximum 4 timmars somn sammanlagt, men vad ska man gora vi traffas inte sarskilt ofta sa make the most of it. Jag far inte ga till skolan imorgon for jag spyr for att jag hostar sa mycket ibland och har feber och idag i bilen hem sa jag tydligen knappa saker sa Gayl blev orolig. Jag pratade antagligen bara i somnen eller nagot men ja.. Jag smittade redan 3 utbytesstudenter vill inte komma som varsta acklet till skolan och smitta ner alla dar det forsta jag gor.

Jag hade den basta pannacottan igar!! Vanta lite nu, jag har en kansla av att den meningen ar fel, men jag kan inte se vad for det later ratt. skitsamma. Den konkurrerar med din Susanna!

Alla utbytesstudenter alskar Beatles och Abba. Vara favoriter ar Hey Jude och Call on me och Mamma Mia.  De spelade vi en miljon ganger pa vara smafester. Tydligen snarkade jag och Jeanne som galningar pga forkylningen, Anna filmade oss och det var nog nagot av det fulaste jag sett i mitt liv.

Vi pratade om hur vi ar vara egna nu pa ett satt. Vi pratar massa med var familj och aven och vissa har regler hos sin vardfamilj sa ar det liksom ingen som bestammer over oss. Jag tvattar sjalv och jag gick sjalv och hittade en datoraffar och lamnade in min sladd for att se om den gar att fixa eller om jag ska kopa en ny. Jag tar mig sjalv overallt och alla holl med om detta. Vi har flyttat hemifran och ar pa ett satt vuxna, aven om vi far pengarna sa skoter vi anda var egen ekonomi och tar egna beslut om det ar klokt att kopa det eller om man hellre ska spara.
Jag lade ut 150 dollar pa nagot som heter The big day out, alla sa att om jag ville uppleva nagot australiensiskt sa ska jag gora det.  Det ar nagot som ar i alla stora stader i australien, massa band kommer och spelar och det ar tydligen nagot som folk sparar pengar till och grejer. Jag hade tankt spara de pengarna men man kan inte bara spara for da missar man ju de riktiga upplevelserna. T.o.m Rotary sa att det var klokt att lagga fodelsedagspengarna pa det..

Det blir massa fester nu i november december!! Gabi ska ha fest i strathalbyn snart, Celine fyller 18 i november, bade Anna och Gabi har sina going away parties i december vilket kommer bli sorgligt men kul. I am excited indeed. Jane ska kanske ha halloweenparty we'll see.

BALLT att nasta utbytis blir australiensare mamma!!! Vi kommer ha massa att prata om nar jag kommit hem.

Om jag alskade att resa innan sa kanns det annu viktigare nu, jag har vanner over hela varldens och jag kan bo gratis 1 timme fran Sao Paolo, bo gratis i en annan liten by i Brasilien dit jag nog aldrig skulle kommit om jag inte traffat Anna. For jag ska halsa pa dem! Nagon dag iallafall...  Bo gratis i dusseldorf, normandie,colorado,belgien.. Ganska trevligt att veta att man alltid ar valkommen faktiskt.

Jag ar sa excited for the Safari! Gabi sa att om man inte gor den ar man galen, overlagset the basta 3 veckorna i hennes liv...

Vad mer finns det att saga, vi lyssnade pa lite foredrag om polion som rotary haller pa att utrota i varldens vilket var trevligt. Ar du med i Rotary nu pappa?

Okej nu maste jag ga och lagga mig jag tror jag har hostat upp ett sar i halsen, Suss imorn om jag inte ar dodens dod ska jag ga till Rotary och prata med Roger som kommer darifran om kangaroo island om vad han tycker ar klokast. Om jag kanner min klubb ratt kanske han t.o.m erbjuder sig att visa oss runt.

Jag ar varldens lyckligaste som fick aka pa det har aret. Om jag visste det innan sa insag jag det fully idag nar vi satt pa en grasmatta och pratade om artisten Sean Paul och Anna sa Schanpal?? Thats what you wash your hair with????? och lyssnade pa Hey Jude och beundrade varandras pins. Den ska jag hanga upp pa vaggen nar jag kommer hem.

Hahaha en till grek som var sjukt rolig, Wes, killen fran colorado sa im so jealous of you guys, you speak a second language! ( he applied for chilie as a first choice and australia as fifth!!) och alla sa awhh you can learn later! Da blev Jeanne helt plotsligt jatteexalterad och borjade knappa med fingrarna som nar man far en jattebra och ide och sa I KNOW!! Yo can learrrn aboriginal language!!! och alla vara tysta nagra sekunder och sen dog vi. Man kanske var tvungen att vara dar for att se det roliga men aahh haha det var kul.

pa warrawong hade de pratande papegojor, de kunde saga Hello och en som hetter George kunde saga im george. Vi gick vilse en kvall och det var kolsvart och alla sa bara att where the heell are we?? Sa var alla helt tysta och helt plotsligt vralade nagon IM GEORGE!!!!!! Och alla blev livradda men nar vi fattade var vi var sa insag vi att det var precis utanfor varan stuga.

Sa NU ska jag sova. Godnatt Sverige ha det bra.
Aurora

Bilder kommer
Kommentarer
Mams
2009-10-11 @ 14:25:21
Nu har Susanna och jag skrattat i flera minuter!Schanpal och I'm George var underbart.Tänk vad mycket du har fått vara med om redan och tänk så mycket mindre världen känns när man får vänner runtom.Sköt om förkylningen och bli frisk snart.

Kram från Mamma och alla hemma.
clara
2009-10-20 @ 20:52:25
åh vad härligt du verkar ha det!! hoppas det inte är svin influensan hih skojja.. ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida