Once I had a love and it was a gas. Soon found out, had a heart of glass

Elin: Ska jag ta mer bilder och berätta om min vardag? Jag lade ju upp typ 20 bilder i senaste inlägget och vad är det jag skriver om i bloggen om inte min vardag? Bilder på huset finns om du kollar i slutet på juli eller augusti om jag minns rätt:)

Idag ska jag upp till Renmark/Calperum på utbytesstudenthelg!! Ska bli helt sanslöst roligt att träffa alla igen. Fast jag pratade med en av brasilianskorna igår, Anna och båda började gråta för att hon åker hem snart. Anna åker den 19 januari och Gabi den 20e. Jag ska till flygplatsen båda dagarna jag kommer gråta ihjäl mig. Vi har känt varandra 4 månader och det känns som hela livet....
Jag lovade att komma och hälsa på och det måste jag verkligen göra. Friends for life liksom.

Idag är det 27 grader och mulet jag gick ut och matade hunden och sprang in igen för det var kallt. Usch mänskliga temperaturer tack!!! Jag drog på mig jeans imorse och insåg att jag inte haft jeans på mig på 3 månader. Inte ens på helgerna! I skolan har jag ju uniform men alla som känner mig vet att jag bor i mina jeans. Den första månaden bytte jag om efter skolan ( till jeans såklart) nu skiter jag i det och sitter i uniformen tills jag ska sova och att jeans fanns hade jag glömt. Nepp det var kjol, klänning eller shorts som gällde, om det var kallt så min vita mjukisdress.
Jag visste inte om jag vågade ta på mig dem för tänk om de inte skulle passa. Då hade jag gråtit men de passade och satt inte mycket tightare än innan. Lättnad av högsta grad.

Jag längtar tills det blir 35 igen så man kan gå till stranden * bortskämd ungjävel* tänker ni väl men det är verkligen myycket lättare att vänja sig vid värme an kyla!

Anna skickade "Feels like home" Av Newton Faulkner och jag har inte tänkt på det innan eftersom det är en sån vardag här nu men att de åker hem nu gör att man inser att detta året inte är för evigt. Efter den 6 eller 7 juli kommer jag liksom inte vakna på morgonen och svära åt väckarklockan. Gå upp dra på mig skoluniformen men St John's Grammar school emblemet på, äta vegemitemacka och gå till bussen ( och hoppas att bussen kommer)
Vara i skolan och fjanta med Jane och Millie eller sitta på the oval med Katie och Maddie. Eller tränga sig före de yngre i canteenkön. Bli söndermobbad av Sam och Lex i vilket ämne jag nu har med dem nästa år, inte ha alla extremt fula smeknamn jag har här "Swede Swedes" "Bidy Lidy" fråga INTE vad det betyder för ni vill inte veta. Jag kan säga att Lidy är en variation på Lidman. Kommer inte gå till the Bp efter skolan. Kommer inte åka till Marion för late night shopping på torsdagar! Herregud Marion kommer jag sakna. Att prata om helt totalt onödiga saker med Josh i home group är också sorgligt att det kommer ta slut.
Iallafall alla småsaker, jag kommer gråta sönder när jag åker hem.

MEN SOM TUR ÄR HAR JAG 8 MÅNADER KVAR! Weee
Hela aussie sommaren har jag också! Jag hoppas att jag får ha ett tal på assembly innan jag åker hem om mitt år.

Jag kommer superbra överens med Gayl och hon är verkligen min andra mamma nu. ( Jag sa ANDRA mamma, mamma oroa dig inte du är alltid my number 1) Hon kan säga till mig att städa mitt rum utan att det är något konstigt med det. Nu kom hon in och sa att "i cant believe you havent finished packing yet!" Dock så bryr hon sig inte om sånt så mycket längre för hon har lärt sig att allting works out for me in the end haha. Och jag blev jätteglad för några dagar sedan när jag kom hem och hon satt ute och pratade i telefon och sa " yes i will take Aurora to Tassie ( tasmania) och sen "yes she's terrific i will miss her lots when shes moved to the Hardy's" Så jag kan inte vara så hemsk som ni säger mamma och pappa.

Nu såg jag en possum gå med sin lilla bebis på ryggen över telefonlinjerna utanför. Såå sött. Jag gillar possums när de inte är på taket eller glor på mig genom ventilen i taket i mitt rum ( som en gjorde när jag var ensam hemma på kvällen en gång, tänk er att sitta vid datorn i ert rumt, äta yoghurt och kolla spontant uppåt och se ett par röda ögon glo på en tro mig då sätter man yoghurten i halsen. De har inte röda ögon det ser bara ut så om ljus reflekteras mot dem) Jag trodde ju det var ett monster eller något haha.

Det finns en film här som heter Wolf Creek och alla säger att den är galet läbbig och jag sa att " jag har sett hostel jag är härdad" och en kille sa att " ive also seen Hostel, and i thought it couldnt get worse but believe me, Wolf creek is the worst thing ive seen in my life" det värsta är att den är inspelad i outbacken i närheten! Och området heter wolf creek. Affären där var tvungen att stänga för att ingen ville åka dit efter att den filmen kommit ut.

Här har ni bilder på random grejer för aaages ago. 



Den här bilden är från när jag bodde med Darryl och Elisabeth och jag mådde dåligt och Darryl åkte och köpte chicken and chips till mig:) Spenatsoppan är för att Elisabeth sa att jag skulle dö av skörbjuggg om Darryl fortsatte att ge mig sånt haha.



Jag och Gemma på Emmas gathering/fest för evigheter sedan




Maddie Katie and me before Vixy Bec and Steph's Sweet 16th the 8th of august hah



VINTERUNIFORMEN!!! Såå himla fin.... haha. Glad att jag har sommarklänningen nu iaf!




Swimming at Emma's + Blackwood night hahah meeemories!

Nu åt jag en mango. Det var gott.

Buh bye nu ska jag på utbytisheeelg:D:D:D

Kommentarer
2009-11-20 @ 11:46:02
åh gud va ja ä avundsjuk :( ja vill va i värmen ja å, men här sitt man i kylan. Aurora du måste läsa min blogg. Eftersom att vi int kan prata i telefon må vi väl läsa varandras blogga. För de ha hänt så jävla mycke nu! kram
Elin
2009-11-20 @ 21:28:15
Ja fler bilder!! :D
Pappa
2009-11-20 @ 23:52:18
Hej,så glad jag är att det inte finns en film som heter "Nya Varvet Creek".

kram pappa
Syster
2009-11-21 @ 10:36:57
jag fattar inte. vet du vart du ska flytta nu efter gayl? nar blir det?

snart kommer vi, moahahaha!
2009-11-21 @ 23:43:44
åh vad är det för låt? känner igen texten!

btw, rubrikerna, det är väl sångtexter?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida