Now the half-time air was sweet perfume. While the sergeants played a marching tune. We all got up to dance, oh, but we never got the chance!

Onödigt lång rubrik men Bye bye ms american pie är nog en av de bästa låtar som gjorts. Utbytesstudethelger minnen också!

Igår seglade jag med mr napier men jag föredrar faktiskt att segla på småbåtar eller kanske en riktigt stor båt som ett skepp ( kryssarklubben frågetecken) och tydligen så har min kompis Josh gått till hockeycoachen på skolan och sagt att "Hey Aurora can play hockey for the school team! She's from Sweden im sure shes played ice hockey!" Heeeelt utan anledning! Jag kan inte spela hockey! Iof så har han tjatat på mig sedan jag började att jag ska börja spela och " i brought you a stick today!" men de har träning på lördagsmorgnar de också. Öööööh?! Jag är upptagen då! I sängen... Iallafall så kommer Mr Bills och typ jag hörde att du ska börja spela hockey för skolan! Det första jag får ur mig är Ööhhhhhh???????????? Och han typ Yeah Josh told me that you used to play ice hockey! Jag svarar med att hmm i have to talk to him about that i will get back to you! Josh fick stryk.
Eller ja, jag försökte men han är väldigt mycket större än mig så det var mer som att slå på en vägg. En vägg som skrattar åt en. Men om jag känner honom rätt så kommer jag antagligen pallra mig upp klockan 7 på lördagar framåt. Han får ALLTID som han vill...

Sen har jag börjat bli jättebra med en kille som heter Jake! Han är supergo och har fifa eller något tvspel hemma med alla fotbollslag och han har allsvenskan också! Från förra året när Öis var med så jag har lärt honom säga Örgryte Idrottssällskap som han nu går runt och mumlar det för sig själv hela tiden. Nu retar han mig med att Nya zeeland kom med i the world cup och inte sverige. Pinsamt ju det är ju typ vår nationalsport eller något vad vet jag.

Idag är det 43 grader och jag får inte gå till skolan dels för att det är alldeles för varmt och halva skolan har inte ac och dels för att det är extremt hög bushfirerisk idag så jag har lovat att ha på radion om cfs skulle varna cfs är bushfirevarningen. De är lika stora som SMHI i South Australia och alla har på den konstant här, speciellt i the hills.
Vår bushfireplan är enkel "grab the animals and run" och om man har något jätteviktigt för en så har man det packat vid dörren i high danger perioder.

Så idag har jag tagit randombilder på alla möjliga tråkiga saker och skrivit på engelskauppsatsen på 1500 ord jag har skrivit 309. Godigt.

We are the pride of South Australia we are the mighty Adelaide Crows! Den har jag på hjärnan nu. Jag saknar the footy season det är en av få sporter jag älskar att titta på och spela! Jag är bäst av tjejerna i min PE klass jag sög i början men nu berömmer mr travis mig hela tiden. Synd att footy är en killsport så jag kan inte spela det för skolan. Det blir hockey istället antar jag.
Jag har fått en Crows halsduk som jag ska sätta fast på min kavaj, jag är glad att jag inte bor i Collingwood för då hade mitt lag varit Collingwood magpies. Jag hatar magpies. En röten jäkel dök på mitt huvud när jag gick ut och hämtade tidningen ( som en kille på cykel slänger ut bredvid brevlådan varje morgon!) jag bryr mig inte om ditt fågelbo och dina äckliga magpieungar fågelfä inse det.

Imorgon ska jag till Calperum på utbytesstudenthelg! Det ska dock bli kallt den här helgen 26 grader brrr jag frös nästan när det var 28 några dagar sedan hur ska jag klara mig 35 grader var ju toppen.

Här kommer bilder på allt och inget.




HA! Det fina är att jag inte ens försöker. Den som är 9½ / 10 är en artikel på Gelati. Bäst i klassen!
Den som är 45/45 är rave ( religion) och 88% är matte. MATTE! HAHAHAHA. För er som inte känner mig så är jag verkligen inte bra på matte. Verkligen INTE.



For your information är bilden tagen mellan 8-9 på morgonen.
Notera också att JAG var ur sängen den tiden.



Snäckor från the strand weee i ily them



Såhär ser det ut på min värdmammas dekorationsbord i matsalen!



Här kan man sitta om det inte är 43 grader så här sitter jag inte idag.



Väldigt random bild av kylskåpet.


Veeeeegemite!! <3<3<3<<3 Och nej mamma jag äter inte jordnötssmöret för det gillar jag inte ens.
Notera att det står no added salt. SURPRISE för australiensare brukar ju verkligen salta....


Poor puppy does not like the heat



Thank you for saving my nothing to do days



Extremt random bild på gayls barn när de var små. Ryan ( mitten) har these days dread locks pga att han aldrig borstar håret haha.



MANGO! My saviour my best friend. Australiensiska mangos är det bästa i mitt liv. Jag önskar att jag var Stellaluna så jag kunde hänga uppochner och äta mango varje dag.



Mina e-tickets till sydney + pass som jag inte vågar ha någon annanstans än här för då KOMMER jag tappa bort dem.




Två tillskott i min gosedjurssamling. Har dock inte döpt dem än



Världens bästa smink. Fick av Gus på min födelsedag är svindyrt men if youll try it, youll buy it! Säger de på reklamen och det är sant. aaaah:( Tur att det bara finns i aussie.




Detta kallas valuta för pengarna                                                       och här hände något med bilduppladdningen men iallafall min nya klänning! Jag gillar.

Nu insåg jag något som gjorde att all världens trötthet kom över mig.
Jag pratade med my dear friend Jake (nämnd ovan) på msn igår och sa på skämt att han borde följa med mig och Minna på New Moon på måndag vilket han tog seriöst inser jag nu. Jag borde anat ugglor i mossen när han sa att han skulle se Twilight i helgen så att han kunde följa med.
Min kompis Millie är i skolan nu och var på msn detta var vårt samtal:

Amelia: bludger
Aurora: My host mum wouldnt let me go to school, is anyone even there?
Amelia: Like everyone haha
Aurora: lockies not! im talking to him on msn:p
Amelia: lockies not everyone;)
Amelia: Hence the "like"
Aurora: whatevssss

20 min senare

Amelia: i heard youre going to the movies with jake on monday? DO YOU LIKEEEEE HIM?
Aurora: haha i adore him as my friend
Amelia: oh im sureeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Aurora hes going with me and my swedish friend millie!!! stop it pleaaaase
Amelia: you guna kiss him ahah?!!
Aurora: no amelia walton he is my friend
Amelia: i was kidding duhhhh!
Amelia: ilyy gtg

Att detta är äkta high school skvallerdrama är inte det märkvärda. Det som är skumt är hur fick Millie veta detta? Hon är inte kompis med Jake och inte många av mina vänner är kompis med honom..
Jag har mycket att stå till svars för.

Det jag precis insåg var att jag på något sätt har asked honom out och han sa ja.
Jag orkar inteeeeheheheheeeeeeeeee

Det braiga är att nästa vecka är det exams och då kommer folk bara tänka på det. Nu måste jag hitta på en ursäkt till Jake även om han är en av de snällaste och sötaste jag träffat.
Errr Minna has swine flue and i promised to see new moon with her:((((((((

PERFECT

nu ska jag göra engelska

Aurorroroow3rkflkj4rora

Kommentarer
Elin
2009-11-19 @ 22:59:47
Kan du inte berätta mer om Australien och hur du har det? Lägga upp bilder på huset och ta fler bilder? Jätte intressant att kolla vad du gör på vardagen. Jag åker antagligen till Australien nu till sommaren. Hur gammal är du förresten?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida