And here's to you, Mrs. Robinson, Jesus loves you more than you will know (Wo, wo, wo)

Den senaste tiden har spenderats pa stranden, i någons pool eller i ett airconditionerat rum. Jag har simmat så mycket jag kan och tro det eller ej magmusklerna har väckts till liv igen!

I torsdags efter skolan åkte jag hem till Maddie med Katie och Luke för att bada (39 grader gör en desperat) och sedan kom Ashleigh och Anthea också. Det var trevligt förutom att huset verkar hata mig, jag slog i foten i poolkanten så den är fortfarande svullen, jag blödde näsblod och blev lite solbränd fast det var fint ändå.

I fredags hjälpte jag till med någon jazzgrej på Rotary vilket var ganska tråkigt men jag överlevde.
Igår åkte jag till the christmas pageant i adelaide ( typ som cortegen i göteborg förutom att det inte ar studenter som bygger vagnarna.
Efter detta åkte jag Ingrid och Leena till Brighton och badade och went Jetty jumping! Det är precis var det låter som, man hoppar från en jetty ( pir) och det ar svinhögt typ 5 meter. Det är högt för mig jag har problem med att hoppa från 3.

Bilder kommer här.

We're beaching ittt. Nu har jag äntligen klippt håret iallafall! Vad gillar du min nya klänning mamma?



Jag älskar Brighton!!



Vi var inte ensamma om våra planer på Jetty Jumping. Ja så var det ju några kineser eller något som fiskade och deras beten var b.l.a minihajhuvuden och en halv kanin.



Nej NEJ SLÄPP MIG JAG VILL INTE



Aaaaaaahhh

Här råkade Ingrid sparka mig i revbenen i vattnet och jag henne i huvudet.



Och igen!!!!



Döda



Vatten i näsan och ögonen men är väldigt stolt över att jag "hoppat" från 5 meter. citationstecknena betyder att ja. Det var ju mer att bli meddragen än hoppa. Jag gjorde det faktiskt säkert 5-6 gånger!!



Hemåt!

Efter detta hände det väldigt spännande saker. Jag fick skjuts hem av Ingrids supersnälla värdpappa hela vägen! Det tar faktiskt en del tid om man inte riktigt hittar vilket han inte gjorde haha. Iallafall så åker vi till Brenda och träfas valparna och alla bl.a David and Julie som älskar mig. Har en väldigt trevlig BBQ tills jag börjar känna mig lite konstig, huvudvärk och så snurrar det och jag mår illa och så hör jag Gayl fråga om jag mår bra och innan jag hinner svara säger Brenda att shit i think she's getting a heat stroke och sen minns jag bara att jag la mig på en soffa och vaknade 4 timmar senare och mår helt okej.
Det var för att jag varit i solen från 9 på morgonen till 5 på eftermiddagen i 40 japp det var 40 grader ett tag, gick upp till 41 kl 3 och sen till 38 och sen var det svalt och skönt med 25-30 resten av kvällen.

Nu ska jag till Strathalbyn och kolla på ett Duck race med rotary, de sätter i gummiankor i någon river med propellrar och det är faktiskt roligt.
Nu kom Gayl in och skällde på mig för att jag är röd i ansiktet så nu fick jag en aloe vera spray ( världens bästa uppfinning) som jag ska ha.

IIhh nu måste vi åka puss hejdå

AURORA

Kommentarer
2009-11-15 @ 20:58:09
vilken härlig blogg du har! Det är roligt att läsa för du skriver så bra :)
Emelie
2009-11-15 @ 21:13:33
Åhh jäklar vad skönt det såg ut!!
2009-11-19 @ 08:47:34
gud va härligt de såg ut! något ja aldrig skulle våga göra dessvärre. höjdrädd som du vet. :p

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida