Something inside this heart has died, you're in ruins

Onsdag är det idag jappsjapps.

Har väl inte hänt så mycket förutom att jag blev så trött idag på alla rykten om aaallt. Det är verkligen lågstadienivå på vissa saker. Fick höra "Hey i heard that you like Anton, be careful he has a girlfriend" WHAT?! Anton?? Killen som lånar mig pennor och kallar mig Switzerland?? Not likely. 10 minuter senare " Hey howsit going with Sam? Här började jag skrattar för vadå? Sam är killen jag slåss med i History och som slänger plasten jag har min lunch i på rasten. Pratar man med en kille mer än 3 gånger om dagen är man 1 steg ifrån villa vovve volvo. Då fick jag lite hemlängtan faktiskt.

En som heter Lockie är världens bästa, fast han var ledsen idag av någon anledning och pratade inte med någon förutom när jag frågade om han var lite cranky idag. Sen tappade jag min sked på marken och enligt killarna är allt på marken deras, spelar ingen roll om det är pengar, pennor eller mat, bara de kan slänga det på varandra . Alex tog min sked som var hur äcklig som helst med massa jord och tomat på och typ HEY LOCKIEE och tryckte in den i hans mun bakifrån.  Alex är killen som tror att jag är från Spanien och brukar vara snäll. Han är lite förvirrad bara.

Killarna i year 12 har aalldeles för mycket after shave på, jag var vid Tildas skåp som är i en jäättetrång minikorridor där många från yr 12 har sina skåp och efter en minut kunde jag inte andas och en kille frågade jag om jag mådde bra. Jag sa emellan hostningarna att ja om han säger åt sina kompisar att ta det lugnt med after shaven. Jag tror de blev lite generade men det var bara för deras bästa. Less is more.

På fredag ska jag in till stan med Maddie och shoppa, jag behöver ballerinas, häften för skolan, pennfack. Pennfacken här är så sjukt overkill de är typ lika stora som skolväskorna och alla frågar varför jag inte har något så det måste jag väl ha då. Något till Bec Steff och Vix 16th nästa vecka. Jag måste lära mig att se skillnad på Steff och Vix men de är exakt likadana med blonderat hår, lika långa och samma ansikte och INTE släkt så det är ingen ursäkt det kan bli pinsamt om man säger fel.
Jag testar kortet på fredag mamma!

Vi gör något helt galet i retard maths och jag fattar iingenting vi ska bygga vårt drömhus typ och jag försöker förstå men det går inte. Oooch justja måste skriva min english assignment för mr carter NoOoOOoooOOooOOOOooOO Tilda föreslog att jag skulle säga åt honom att go get stuffed i'm Swedish men jag tror faktiskt inte det. Mr Carter är snäll men hans uppgifter makes you suicidal.

Det blir bättre och bättre nu när jag börjar göra saker och lär känna folk. Man får inte hemlängtan lika lätt och man känner sig inte lika disorientated.

Ööööh det var nog det för tillf'ället, jag har nog skjutit upp engelskan tillräckligt nu, 800 ord väntar på mig. Det är iof inte så mycket men när man inte vet vad man ska skriva är det rätt mupp.

Justja, berättade för Maddie idag om fenomenet Daimning idag! Hon blev väldigt intresserad av detta och det slutade med att Katie fick svårigheter att gå för resten av lunchrasten.
De tummar inte här! Tilda lovade mig att.. ja jag minns inte just nu men jag typ ok bra tummis!! Hon typ ÖÖÖH?! is that some Swedish shit again? Jag antar det, nu har jag infört tummis i Australien iallafall.

Aurora/Sweden/Spaniard/Switzerland/ 10 andra saker
Kommentarer
Adam
2009-07-30 @ 09:47:45
låter som du har anpassat dig ganska bra :). funderar på att skicka ett brev med något hemligt i :D. peace / Adam från utbytesstudent forum och msn.
Anonym
2009-08-05 @ 22:02:57
Daimning, Australien och Aurora, hmm .. Låter lite farligt.

Jag har massor att berätta, jag ska maila dig imorgon, nu orkar jag inte och då kommer jag glömma allt.

Saknar dig, puss <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida