Och kanske älskade dig, spelar det nån roll? Nej kanske ingen, kanske allt egentligen.

Vi var på IKEA idag!!! Det var jättekul och jag gick runt bland Billy-hyllor och Evert-skåp. De hade t.o.m filtar som hetter Snigel haha ingen fattar.
Vi åt köttbullar med potatis också, australiensarna hade förstås pommes frites till men  jag sa att "Nej!! Så gör man INTE i Sverige så Hera tog också kokt potatis och Gayl åt någon lax med sallad.
De har inga osthyvlar!! Så jag letade jättemycket efter det åt dem och sen frågade jag en tant som jobbade där om det fanns cheese slicers. Hon svarade jättedrygt att "eh noo we don't sell them here" och tittade hur hånfullt som helst på mig.. Jag blev så arg över hennes ton att jag sa till henne " That's not very Swedish!!" Tittade argt på hennes gula och blå Ikeatröja och gick därifrån. Haha man blir väldigt patriotisk av sig när man är borta såhär.

Gayl och Hera gillade namnen på grejerna och frågade vad allt betydde och försökte uttala det, ibland lyckades de ganska bra faktiskt.
De tycker att det är jättekul att jag säger "Ikea" och inte ajkea som de gör och berättar det för alla haha.
I Sverige hade alla reagerat typ jaha? Intresseklubben, på en sån grej men här blir de jätteförvånade och säger REALLY? Ickea? How strange!!!!!

Matsektionen på Ikea är bääääst! De har massa skumma grejer också som knappt svenskar köper ens. Iallafall jag köpte Marabou, Daim ( De äälskar Daim här!! När de smakade sa det att " this is dangerous!!") Nyponsoppa!! Jag blev . såå glad jag älskar nyponsoppa. Flädersaft, salta sillar ballerina och djungelvrål.

De bryr sig inte mycket om lunch här. men det är jätteskumt jag glömmer att äta! JAG glömmer att äta.  Jag äter knappt mitt saltlakrits, hur normalt är det liksom. Och när jag kommer på att oj idag har jag druckit ett glas apelsinjuice och inget mer så är jag ändå inte hungrig. Men jag äter ändå så att de inte ska tro att jag har ätstörningar eller något. Haha Aurora med anorexia vilket skämt..

Jag har köpt simkort till min mobil också men det är inte aktiverat än men det ska jag göra snart.


JAG VILL HA BREV!!
Adress:

Aurora Lidman
c/o Gayl Sparnon
1 Darwin Avenue
Hawthorndene
SA 5051
AUSTRALIA

skriv skriv skriv!!

Mamma skicka en osthyvel någon gång som jag kan ge till stackarna här.

De visade mig stan idag! Det var jättegulligt, själva city är mindre än Göteborgs och omringat av parker och massa massa kyrkor, men fina kyrkor! Det är europeiska gamla kyrkor som har skickats hit i delar annars hade de inte varit lika gamla som de är nu.
Vi bor väldigt nära ett naturreservat där det tydligen är massa djur på sommaren alla möjliga native Australian animals. Gayl sa att de har koalor i trädgården ibland.
Jag hörde dem inatt! De låter helt galna.
Tänk er ett får som bräker fast utan "vibrationen" om ni fattar? Istället för MÄääÄÄääÄääÄÄÄÄäääÄ så är det bara määäääääää.

Imorgon börjar skolan!!
Lite nervöst men det ska nog bli bra.

Ha det fint allihopa!
Kommentarer
Fannyamanda
2009-07-19 @ 13:16:32
Hhahah skönt kommentar, "that's not very Swedish". Lycka till i Skolan imorn, och fortsätt skriv, är jätte roligt att läsa!
Systeryster
2009-07-19 @ 14:08:12
Hahaha, det låter som att deras ajkeeea is väry najs. Tokigt med osthyvlarna, mer svenskt får man leta efter, men bra att du har lite skinn på näsan och säger till ;) känner jag mamma rätt så kommer snart en osthyvel på posten!

Jag och Calle har HarryPotter-maraton idag, fast vi har bara kommit till andra filmen än för det är så varmt i lägenheten så man måste gå ut och ta luft hela tiden, helt galet!

Pusss
2009-07-19 @ 16:10:44
HAHAHA jag vill också ha koalor i trädgården om de låter så. Lycka till i skolan! Njut av att slippa uniformen en dag. :p
Lisa
2009-07-19 @ 16:38:06
Helt sjukt å försöka förstå att du int ä i sverige länger :o men lycka till med skolan o fortsätt skriv. vi i brattbäcken e aktiva läsare ;)
Liina
2009-07-20 @ 09:17:24
Auroraa!! Om jag har fått tidskilnaden rätt så har du nu gått din första dag på skolan. Jag hoppas det gick lika bra som jag lovade, jag saknar dig!!!
Olive
2009-07-24 @ 12:24:21
And brev you will have !

Du verkar ha det underbart, saknar dig i sverige !<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida