It has enough weed to please everyone

Today was a good day.
Mamma och pappa tro inte att jag inte trivs här!! Det gör jag verkligen jag fattar inte vad ni fick det ifrån att jag inte skulle göra det!
Lärarna var snälla(re) och folk kom fram och pratade och hjälpte mig idag. Skolområdet är såå virrigt och massa trappor och grejer. Om jag inte hittar eller om jag inte har Jaz eller någon jag halvt känner ställer jag mig bara mitt på skolområdet och stirrar på mitt schema och inom någon minut kommer någon fram och frågar vilken klass jag har eller om jag behöver hjälp att hitta.
Jag behöver ALLTID hjälp att hitta.

Till lunch äter folk antingen pommes frites, chips eller "freddos" jag visste inte vad freddos var och de blev helt chockade och skrek "OH MY GOD" GO BUY HER SOM FREDDOS KATIE!!!! Freddos visade sig vara chokladgrodor med någon slags fyllning, jag fick jordgubb och pepparmint. Jordgubb var okej men pepparmint var helt grön och slajmig och smakade tandkräm så den fick de behålla. Motsvarande hade jag med mig djungelvrål till skolan för att de reaktionerna och det var jättekul! Vissa hade den på tungan i typ en sekund och spottade sen ut den och antingen skrek de EUW!! Eller "i am very sorry Laura/Sweden/ attempt till att säga Aurora.
Någon kille gillade det när han kommit förbi saltet och bad om en till. Då slängde någon en footy boll i huvudet och skrek NO YOU FREAK THEY'RE GROSS! AND SWEDEN REALLY LIKES THEM DON'T WASTE HER STUFF JUST FOR FUN!!
Jag fattar inte hur han överlevde för jag fick en footy boll på låret och fick hålla i mig för att inte ramla ihop och gråta. De är stenhårda!!

Drama som jag nämnt innan blir bara galnare och galnare. Idag skulle vi gå ut och hitta ett träd som talade till oss. Alltså inte tilltalade utan talade.
Så skulle vi skriva ner vad den sa till oss. De var liksom intrycket man fick eller något.
Ingen fattade och en kille i min grupp skrev " It has enough wood to please everyone" Vilket tjejen som läste upp det läste fel och sa " It has enough weed to please everyone... Wait, what????"
Hahaha det var roligt.

Sen har jag bytt från media studies till food tech där vi just nu bakar. Jag bytte för att jag sitter bara med folk från year 9 och det är faktiskt inte bra alls.
Jag har enligt de andra hamnat i den "populära gruppen" vilket är så annorlunda från Sverige där de populära är de som tävlar om att vara elakast och sämst i skolan. Här ser de ut som vilka som helst och försöker i skolan. Förutom att många blonderar sig.

Jag har gjort nästan allting i mina klasser, matten och fysiken med fast jag fattade det ju inte när vi gjorde det då så det är ju bara bra med lite repetition.

En kille i min History klass är så söt! Alltså inte ytligt men på riktigt. För han tycker att historia är huur intressant som helst men han kan verkligen ingenting så varje gång läraren säger något nytt som är annorlunda han typ REALLY?!?! I had noooo idea! Och så antecknar han. Han satt först långt bort från mig och sen såg han att jag suckade och satte mig och väntade på läraren för jag satt i mitten och alla satte sig runt mig i en cirkel typ så han flyttade sig och satte sig bredvid mig istället. De är snälla här, jag fick kopiera hans anteckningar när jag inte hann med att förstå vad läraren sa, utan att behöva be om det!

Vi hade assembly idag vilket betyder att hela skolan sätter sig i gympasalen och så berättar alla principals om saker som hänt, de pratar lite om Gud och några elever säger saker.
Idag sa rektorn bland annat att " we welcome our new exchange students blablabla någonting from new zealand and
Auro...ra LiDDDDDman from Sweden. De tycker det är jätteskumt att jag har d'n i mitt efternamn i mitten..
Hmm det var nog allt. Jag börjar få kompisar!
På tisdag INNAN skolan ska vi in till stan till pannkakshuset och äta frukost. Det blir nog kul.

När folk kommer och presenterar sig  säger jag att "Hello, Aurora from Sweden"
yeah yeah i know.
Eller yeah i kinda gathered.

Och en kille i min english class frågade om vi hade IKEA i Sverige.
En annan kille svarade att " DUDE! Ikea IS Swedish!
Oh, i thought Ikea was just made by Swedes...

Mamma pappa: Jag kan inte prata i telefon/ skype ikväll heller för vi ska och se en film som Hera varit med och gjort, men imorgon!

Mitt nya nummer är:
0420207205
Japps.
  Idrottsuniformen!! Inte för att jag hade gympa idag men det vet ju ingen annan och alla har den typ varje dag ändå.
Om man säger såhär: Att ta på sig den ordinary one känns väldigt mycket som att gå runt på Samskolans lussedans

Ha det bra.!
Kommentarer
Suss
2009-07-21 @ 10:27:14
Bra skrivet :)
martin
2009-07-21 @ 10:44:54
haha, bra uppdatering. Mer sånt! Aussies verkar nice!
LINA
2009-07-21 @ 10:52:41
hahahaha Auroraaa uniformen :P Skit snyggt verkligen.... när jag läser blir jag jätte sugen på att också åka till Australien!
2009-07-21 @ 11:30:38
Jag tror bestämt att dina drama classes är underbara. Hahaha. Uniformen känns lite 80! Hawt.
2009-07-21 @ 11:47:26
Ååååh alla verkar ju jättesnälla! Nu blir jag varm i hjärtat. Hur är vädret och maten? Fortsätt uppdatera! Snygg idrotts uniform, men jag väntar fortfarande på bilder på den riktiga skoluniformen! :D
Clara
2009-07-21 @ 12:40:55
Åh! aurora du verkar ha det underbart!
2009-07-21 @ 13:31:17
åh vad bra allt verkar :D
Desse....!!!!
2009-07-21 @ 18:26:16
Fan jag sa ju att alla skulle älska dig! haha snygg uniform:P

saknar dej som skiit! men asglad att du har det bra!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida