Igår gick jag in på ett café och ville ha en muffins, utan russin och utan choklad en vanlig jävla muffins

Å^PKJOIUG&%D%¤HFGUHKUYGVFGH jag skrev ett ASLÅNGT inlägg och helvetet bara försvinner.
Nej det blir en kortversion.

Jag gråter på Arlanda när jag säger hejdå. Det är helt okej på planet fast Minna ( tjej till adelaide också) var ledsen och det var ju trist..
Iallafall vi landar i Bangkok där jag blir anklagad för att ha bomber och en jävelthailändare som seriöst verkar tro att han är James Bond kollar mina grejer och typ: This is glass? ehe.. I DON'T think so. Nehe synd för dig men det var det!! han blir fett besviken för han har ställt till med värsta showen och börjar leta bomber och knark i min skannade och godkända handväska men nepps. Han hade sönder min handväska också bara för att jävlas.
Sen köper jag och två till en smoothie på flygplatsen. Det skulle vi INTE ha gjort. Smoothie i Thailand = nej
Den hette Red and mango eller något sånt men borde seriöst hetat Salmonella light för det var ungefär symptomen och att man blev illamående. På planet till Sydney satt jag bredvid en fett skön Aussie som hette Sheldon, 35 år och hade rest i Europa i 5 veckor men längtade efter sin son som var 10 år. Japp vi blev best pals. Jag berättade om inlagd sill och filmjölk. Han trodde att "fermented milk" var mjölk som vi låtit stå några veckor och sen åt med flingor typ haha. Sjukt nasty men jag förklarade att så var inte fallet.


I Sydney blir jag och Minna upphämtade av 2 rotarytanter som vi ska bo hos. Den natten var nog den värsta i mitti liv hittills. Jag går inte in på detaljer men jag har hellre smoothiesalmonella i resten av mitt liv än upplever det igen.
Alltså tanten var jättesnäll men hemlängtan is a bitch.

Dagen efter åker vi in till Sydney och kolla operan och bron, det var kul!  Bilder kommer senare i inlägget.
På flygplatsen åt jag lunch med Sarah och hennes pojkvän det var jättekul att träffa Sarah igen! Hon ska hälsa på mig i Adelaide och jag kanske ska till Sydney någon gång.
I Adelaide blev jag mött av Gayl ( värdmamma) och Debbie ( kontaktperson)  Minna blev mött av sin värdfamilj med FEM värdsyskon! Alla är sjukt snälla här och frågar om jag vill ha något för att känna mig mer hemma. Debbie är exakt som Berta i 2½ Men, inte lika dryg dock men annars är det läskigt! Haha.
Gayl är supersnäll och Hera ( henner dotter) kom hem lite senare och hon är superdupersnäll! Alla skrattar och ler hela tiden här. De har en hund, Wolfgang (wolfy) som är hälften dingo, en sån australiensisk vildhund som ofta är rätt dampiga och vill äta folk men den här är sjukt snäll och JÄTTESÖT och vill gosa jämt. En katt Aramus som är 20 år och var jättebitchig tills hon blev senil och glömde att vara elak, Hon bestämmer över Wolfy dock. Sen har Victoria ( Ryan, min 30åriga värdbrors fästmö som jag tror var rätt bakis när jag träffade honom haha de bor jättenära, en korridor genom huset till ett annat typ) 3 ormar som var såååå söta. Det är Heras också men jag fick inte hålla dem för 2 är sjuka och den 3 har blivit skitsur sen hon fick barn. Den minsta som är en Baby och heter Baby för tillfället, döpte jag till Sven. De gillar namnet fast Hera gillar Baby för Baby kommer bli fett stor och då är Baby ett bra namn. Det är pytonormar btw.
En av dem har inte ätit på 5 månader för att den har fått virus som gjort att käken bara har luckrats upp och försvunnit. Men nu ska de göra världens första ormkäkestransplantation! De har en donator i Melbourne så Hera är jätteglad för det är tydligen finaste ormen. Jag har en skål i mitt rum full med cigarettändare haha. Gayl har slutat röka men jag är rätt säker på att de andra röker både det ena och det andra om man säger så! Barnen är lite hippieaktiga men det är bara härligt.
Hera berättade att hon hade eldat upp sin skoluniform när hon slutat och att det var tradition haha.
Nu kom " a land down under" upp på radion BRA MUSIK HÄR! Haha

Mitt rum är supermysigt jag har en elektrisk säng som blir varm när man sätter på den, underbart!
Men som sagt allt är toppen och behöver inte tvätta själv sa Gayl men det ska jag göra iaf, fast jeans tvättar vi tillsammans sa hon och det är ju bra. Jag säger inte vad jag åt till frukost för då kommer mamma bli arg men det var faktiskt den nyttiga lightversionen jag tuggade i mig när jag kollade på förpackningen.
En lite rolig grej: Igår blev jag erbjuden "mineral water" och tänkte automatiskt något i stil med Ramlösa i huvudet och tackade glatt ja. Det visade sig vara typ kolsyrad citronsaft.. Hmm i'll probably stick with vanligt vatten framöver.
Inatt lät det som att 100 små apor hade krig på taket men Gayl ropade att " it's just the possums! we have them in the trees around and they get up at night" jaja bara att vänja sig vid Salmonella-smoothies i Bangkok, vi visste inte vad som komma skulle. BLÄÄÄÄEEE ( notera de snygga magväskorna vi var tvungna att ha)
några av oss som skulle till aus/nz inte alla dock I Bangkok före smoothiesarna några men inte alla till nz/aus

Bilder:
Flygkompis Minna (påväg till bangkok

 Jag och flygkompis Felix!

 I Bangkok på smoothiestället kan kärlek köpas för pengar


 Jag och Minna i Sydneey, våra rotarytanter var inte så pro på att ta bilder som ni ser.

 Mamma pappa suss ser ni hotellet vi bodde på när vi var här?
 L'opera

 Sydney  airport, ser ni att det står Adelaide?? Jag vet onödig bild.

 Mitt rum! Jag har packat upp nu så väskan är undanplockad. jag kunde inte sitta vid datorn där så länge så man fick hitta internet i något annat hörn av huset. Jag sitter just nu i köket.


Det tar äckligt lång tid att ladda upp bilder så ni får mera på typ djuren och sånt sen.
Vi ska se Harry Potter ikväll!!

Kommentarer
2009-07-18 @ 11:26:21
Va bra/kul att du är framme och har överlevt hela vägen dit!



maria
2009-07-18 @ 12:06:31
omg!! shit vad jag blir sugen på att åka så också.

hoppas att allt de bra håller i sig och du MÅSTE ta kort på ormarna!!! :D fan va häftigt att man gör käktransplantationer till ormar.

och du. de gör reklam för kondomer på din blogg. 0.0 haaa du skyddar dig va? och akta dig för spindlarna.
2009-07-18 @ 12:24:27
Aurora!! ditt rum är jätte gullit! haha vad kul med de där Possumsen (elr vad de nu hette, var tvungen att googla dem). Vad kul att du ska se Harry Potter ikväll :D

Själv börjar jag bli knäpp (en släng av lite mer resfeber I guess), känns dock bättre när jag läser din blogg hihi :)
2009-07-18 @ 12:29:33
Jag älskar ditt rum! Det ser ut att kunna vara från the Weasley's residence (och det på ett positivt sätt cause I love 'em). Och att ha en egen Berta är för övrigt stört bra. Hon är bäst. Fortsätt med din nyttiga frukost och hälsa en dingo från mig!
Amanda
2009-07-18 @ 12:30:15
Fan, en possum menade jag ju. Jaja nu fick du en till kommentar. Score.
Olive
2009-07-18 @ 13:46:46
Håller med Amanda angående likheten med kråkboet !

Elektriskt säng och Australien, det låter som om du kommer bli mycket lycklig där.

Skriv snart igen !!

Puss. <3
2009-07-25 @ 00:34:01
Gud vad kul att du har blogg också!!! Haha, och det verkar ju vara helt underbart kul där borta, underbart!!! och efter att ha läst längtar jag som en jag-vet-inte-vad tills vi åker (3 veckor kvar!!!!) Pusss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida