Take me to the place where the white boys dance

Moa: Jag är inte laktosintolerant bara typ överkänslig om jag äter för mkt saker med laktos i och då får jag bara ont i magen men jag struntar i det så jag nämnde det inte ensi min ansökan för i mitt fall skulle det bara vara löjligt. Det ska inte vara problem att placeras om du bara har mindre allergier som laktosintoleans ändå:)

Igår åkte jag till Gabi i Strathalbyn och jag kommer ALDRIG ta Adelaides äckel public transportation upp dit igen! Jag hittade till Grenfell street och hållplatsen där bussen till Mt Barker skulle gå och jag ser bussen stället mig upp och den kör FÖRBI! Jag blir störd och springer efter den men nä! Jag får vänta en timma på nästa buss som jag inte ens om den kommer stanna heller. Hållplatsen var precis bredvid en "sign shop" Som gör skyltar, jag funderade på att gå in och be dem göra en skylt där det stod " IF THE BUS TO MT BARKER DOES NOT STOP HERE I WILL NOT FOLLOW THE SWEDISH TIGER MOTTO"

Iallafall bussen kommer och tar mig till Mt barker vilket tog en timma där bussen till Strath inte kommer förräns om 40 minuter. Mount barker är nog den håligaste hålan i hela the hills men jag går omkring där, köper en paddle pop ( bästa isglassen i hela världen som kostar typ nada) och hälsar på alla jag ser bara för att ha något att göra.
Jag kommer efter vad som känns några år till Strathalbyn ( 3½ timma) Gabi kommer och jag säger bara att Gabriela om du vill att jag kommer hit igen så får du skicka en taxi för det där gör jag aldrig om!

Hennes värdbror Chris är 13 år och tror att han är det snyggaste och coolate som finns men han var rolig och de betedde sig verkligen som riktiga syskon.

Vi skulle se The Unborn och the Hangover, halvvägs in på the unborn var det bara jag som satt kvar i källaren de andra hade skrikande sprungit upp för trappan. 10 min senare gjorde jag samma sak usch jag gillar inte filmer där barn är äckliga.

Imorse var ungefär överraskningarnas morgon. När jag var mitt emellan sömn och vaken kände jag något slicka mig i ansiktet och jag ser något som ser ut som en liten ponny. Jag tänker/ ser alltid jättekonstiga saker när jag är i det tillståndet så jag brydde mig inte men när jag blev ännu mer vaken insåg jag att det faktiskt VAR något som slickade mig i ansiktet och ser att nej det är ingen häst men den största hund jag sett i mitt liv och jag blir skiträdd och skriker  hör Gabi mumla att " sorry i forgot to tell you about Luke he greets new people by licking them in the face" Jaha OKEJ du kunde ha nämnt att du har en hund the size of a pony in your house! Luke är en Grand Danois,  2 år och hans huvud når mig till revbenen, gillar att leka och tror att han är en liten valp.
Överraskning nummer två, när vi går upp ser jag att Gabi har sovit i jeans och en tröja som hon hade på sig föregående dag, hon sa bara att yeah thats what we do in Brazil.
Sen ville hund nummer två gå ut och leka och när jag slängde iväg leksaken hör jag ett högt argt BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, OJ jag hade träffat ett får! För man brukar ju ha får bundna vid ett träd i trädgården... Gabis värdmamma har ett bed and breakfast så huset är gigantiskt och över 100 år som man lätt går vilse i, vilket jag gjorde några gånger.

Imorn ska jag se New moon med Jake my mate och kanske några till we will see..

Nu måste jag packa för jag åker till Sydney on Friday!!

 


Arrrrååra
Kommentarer
2009-12-03 @ 03:50:19
Jag har en utbytesstudent från Taiwan på min skola och hon sover också i jeans och tröja som hon haft på sig samma dag! Enligt henne är det inget konstigt men vi försöker förklara för henne att kulturen här är inte riktigt så haha.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida