Should have known you'd bring me heartache. Almost lovers always do

Tillbaka från en av de snabbaste resorna jag någosin gjort men det var superfint!
 Ryan skjutsade mig till flygplatsen jäättetidigt på morgonen och han sa att om jag inte köpte krispy kremes till honom skulle det inte finnas någon mer Swede i huset haha.
Kom till Sydney klockan 11 den 4 December, Alice ( Sarahs mamma) mötte mig på flygplatsen för Sarah jobbade och vi åkte och handlade sen tog hon mig till en affär som heter Nordic fusion där 90% av de som jobbade där var svenska så jag fick prata lite svenska också! Det gick inte så bra om jag ska vara helt ärlig jag säger dumma saker när jag pratar svenska hela tiden. Vad hände med Sveriges största grammatik och stavningsnörd?
Iallafall Alice älskade flädersaften och truly juicy godisarna! Sen kom Sarah hem och det var såå kul att se henne igen! Hon har på senare år utvecklat allergi mot...... allt. Ungefär och jag överdriver nästan inte hon måste följa en jättestrikt diet så hon har tappat 14 kg på 12 veckor!!! Helt galet...

Hon och Nick ( pojkvän) tog mig ut på middag, servitrisen kände Sarah och hon skulle nog inte säga nej om hon asked her out hahah. Sen gick vi till en marknad som var liksom vår generations konstnärer/designers och det var faktiskt jättekul så mycket annorlunda saker som ma aldrig skulle trott att man behövde om man inte kommit dit.
Sen åkte vi hem och tittade på Sverigebilder och myste tills båda tuppade av. Hon hade jobbat hela dagen och jag hade gått upp vid 5.

Dagen efter jobbade Sarah igen så Alice tog mig till Palm beach 45 min norrut och det var ungefär New south wales OC och jättefin strand så vi badade lite och åt lunch, tittade i affärer och körde hem igen. Allt detta tog 5 timmar! Sen åkte jag med Sarah och Nick och såg en pjäs ( heter det pjäs?) som hette Sunset limited och var som en konversation mellan 2 män med väldigt olika syn på livet, ska se om jag kan få bilden på mig och Sarah från henne.

Söndag morgon gick jag upp 8 och gick på promenad med Alice och hennes väninna en timma det var JOBBIGT 25 grader och hög luftfuktighet och så går man uppåt hela tiden. pjuuu! Men det var fint!
Sen hade vi frukost på ett cafe vid havet med Sarah Nich Alice och David och några fler. Såg massa fina båtar!¨
Åkte in till stan med Sarah och Nick jag ville gifta mig med alla gator och byggnader mmm Sydney är min favoritstad i hela världen. Sarah köpte ny skidhjälm men jag hittade inte så mycket och vi hade mycket annat att göra. På färjan hem mådde hon jättedåligt så när vi kom hem gick hon och lade sig och jag bakade kladdkaka med Alice. När vi var klara kom Jim ( lillebror) hem med 10 kompisar som hade spelat cricket och var ute efter mat så jag tänkte okej hejdå kladdkakan och de slickade till och med smetskålen så Kladdkaka är något att införa utomlands inser jag nu.

Sarah kom ner och luktade och kände på kakan och grät nästan för att hon inte kunde äta den. I would hate my life if i was her!
Sen var det hejdå och dags att flyga hem. På flygplatsen köpte jag Krispy Kremes till värdfamilj och vänner, hade jag inte gjort det så hade jag antagligen inte fått komma hem.

 Palm beach


Jag gillar utsikten från huset!



Promenaaad me and Alice




Sarah and Nickkkkkk



Den trötta



Jag tycker inte att man ska fira jul på södra halvklotet. För det är konstigt.



Jag gillar utsikten



Jag gillar bron mer än operahuset. ( kolla araben i bakgrunden jag fattar inte hur det klarar att vara så övertäckta hela tiden)



Det jag spenderade mest pengar på var Doughnuts ( som är äckliga) för de finns inte i Adelaide och det är ungefär South Australias största sorg.



At the airport

Had a great weekend, got Rotary tonight i am sooo tired.

( Sarah thought i had an aussie accent)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida