Monsters are buried down deep inside, you never know when they're satisfied

Idag är det 32 grader och inte ett moln så långt jag kan se.
Är ensam hemma och bestämde mig för att sola lite men så såg jag på facebook att mitt span no 1 på skolan jobbar idag och han jobbar på hungry jacks.. Jag råkar bo väldigt nära Hj's i min nya familj... Sen bestämde jag mig för att inte ens tänka såna sorgliga tankar och la mig på terassen med vattenflaska 30+ solskydd och Hurricane Bells i öronen. Det vägde upp DM ganska bra.

Min nya familj består av: Carolyn Hardy, jobbar som doktor och är väldigt kort. Väldigt speciell och det tog ca 1-2 dagar att vänja mig vid henne och inse att hon inte var otrevlig bara väldigt ärlig. Haha Desse du tycker jag är ärlig kan du tänka dig om jag trodde att hon var otrevlig först då?:p

Andrew Hardy: jobbar också som doktor och ser ut lite som jultomten och påminner om min egen pappa ibland. Väldigt snäll och tycker att jag är rolig. Men vem tycker inte det?

Eleanor Hardy 21 år och ska snart till Frankrike 6 månader och plugga. Är toppen och har meterhöga högar med craptastic movies och cdskivor som gör mig lycklig in i själen. Vem blir inte glad av att höra Witch doctor, Monsters och annan dålig jättebra musik?

2 cockerspaniels: Pentia och Namea, eller Pentie och Mea for short.  Äckligaste hundarna jag har träffat. De gillar att slicka folk mellan tårna och i armhålorna, rullar sig i och äter gärna bajs när de får tillfälle. Rutten fisk är något av en lyx de hittade en gång av misstag på stranden och rullade sig i... De slickar varandra i munnen hela tiden och väcker mig på nätterna av att de snarkar. Men jag klagar inte! De rymmer också hela tiden så de måste ha baby gates.

Igår var jag Eleanor och hennes vänner på Carols for Candlelights i Elder park, en stoor julkonsert med folk som sjöng christmas carols och även aussie  versionerna som tex Six white boomers ( kängurur) och deras version av jingle bells ( dashing through the bush in a rusty holden ute on a scorching summers day är en del av texten)

Sen var det en tolvårig kille som kom och sjöng och kunde ta höga C utan problem och det var himla fint. Jag tänkte att om ett år eller 2 så kommer han inte kunna sjunga så och jag kom då vidare att tänka på kastrater men tänkte att naej hellre att han övar upp rösten efteråt istället för att pyssla med sånt.

Ikväll ska jag klä ut mig till lucia på rotary för det är julfest!

HmMMmMmmm vad meer. Imorn kommer Minna och sover här och på onsdag till julafton ska jag till Katie och sova hos henne. Det blir kul för hon ska till Sverige snart! Hennes pappa bodde där massa år och har en dotter där och allt möjligt..

Idag sov jag in till halv 12, sköönt efter att ha gått upp typ 8 - 9 de senaste dagarna!

Bilder kommer här:



Förlåt för de dodgy bilderna men det är vaaarmt på marken och jag var ute i bikini






Terassss



Min solspot. Mamma under stolen ligger solskyddet så att du ser att jag använder det! Eller det ser du väl inte men skitzamma



vardagsrum



Vardagsrum nr 2 med den jättefina julgranen.. I loath it. Usch antingen riktig gran eller ingen alls!
Poor poor aussies.



My room, den har konstig form så det är ungefär omöjligt att få en bra bild.



Annan superfin vinkel. naat. Det som hänger på dörren är mina glowsticks jag samlat på mig från olika fester, carols for candlelight osv. I australien är det ingen fest utan glow sticks.



Behind my bed. Glow stick boll, gosedjur, body sprays, vaselin ( för mina chafvlings)



Kitchen + hund



Hund nr 2




Adelaidetidning



Doggy gate

Så nu ska jag ut i solen igen mmmmums hur varmt sa ni att det var i Sverige?


Kommentarer
Pappa
2009-12-21 @ 23:36:11
Hej,

Tänkte att det var bäst att skriva några rader så att bloggar kan komma varje dag. Rummet måste garanterat vara ditt med kläder på golvet, fast lite mindre än hemma. Det är just nu -5 grader och i morgon kommer massor med med mer snö. Från och med nu går vi mot ljusare tider. Härligt!!. Kramar pappa
blivande utbytesstudent
2009-12-22 @ 18:30:06
fint :)

är det inte jobbigt att behöva byta familj?
Anonym
2009-12-22 @ 19:51:19
vad är chafvlings?
Elin
2009-12-23 @ 15:57:00
Åh vad fint! Massa mycket bättre än snöiga Sverige..
2009-12-24 @ 11:30:26
Vi hadd -32 grader uppe här. Snö överallt å de gå int ens gå utaför döra. Du frys ihal om du ä ute länger än 5 minuter. huvva. Skull gärna byta mä te värmen. sakna du <3
Syster
2009-12-26 @ 10:01:31
Kommentar kommentar!

Har du fatt med dig min pase med grejer i flytten? Och snackan?

Vi surfar, jag har en bla fot. Annars ar det najs.

Fick du min julklapp?

Pusspuss
Hanne
2009-12-26 @ 20:35:23
Hej, ditt år verkar toppen! Funderar mycket på att åka till Australien med Rotary (om mamma går med på att hosta) 11/12 men vi får väl se hur det blir..

Forsätt att skriva! :D
Karin
2009-12-26 @ 20:45:38
Fortsätt skriv! Din blogg är superbra! Blir superpeppad inför ankomsten i juli!!!
lippen blomsterwall
2009-12-28 @ 21:33:05
Aurora, du får inte sluta a blogga. Tänk på att detta är starten på din journalist/författarkarriär.Utan dina texter skulle jag inte känna mej uppdaterad om livet för en ung kvinna i Australien, inte heller vad det är för språk som talas. Håll ut, tänk på alla dina läsare, om än slappa med kommentarer.
Elin
2009-12-29 @ 17:35:07
Hej! Tycker din blogg är grym :) Själv ska jag till Australien som utbytesstudent (visserligen inte förrän till jul nästa år, men ändå) och just därför är det så roligt att läsa om hur ditt liv är där. Så snälla fortsätt skriv, din blogg lyser upp vardagen lite grann ;) Kram
Emelie
2010-01-02 @ 13:50:14
Huset såg mysigt ut! Har du haft ett bra nyår?:) Lika varmt som du har det i Australien lika kallt har vi det här i Sverige:S Jag tycker verkligen att du ska fortsätta skriva! Jag har följt din blogg sen du började med förbredelser m.m. och det är nu bara ett ½ år kvar tils jag själv är påväg till Australien. Det känns jättebra att kunna följa någons vardag som redan är i Australien! Kram från Emelie blivande utbytis!:D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida