Before i leave, brush my teeth with a bottle of Jack cause when i leave for the night I ain't coming back

Idag har jag postat julklappen till mama och papa, det kostade 20 dollar att posta ett litet skitpaket och jag fick fylla i massa grejer på svår engelska men det gick bra. Jag tog med Wolfgang upp till Blackwood och det var 20 grader så jag tog på mig jeans men när man är ute med den här hunden så är det han som ger dig kondition. Det som är bra är att han drar en hela vägen upp till Blackwood.

Igår var jag med Hannah på Marion, jag behövde småsaker som ny deo, body spray ( något aaalla har här, det är lite som att man måste ha Bonds, och oversized Billabong pennfack) och hon skulle fixa julklappar och jag hjälpte henne. Har inte sett Han på evigheter, hon är en av de jag kommit närmst och är väldigt lätt att prata med.
Sen åkte vi hem till henne, kollade på tv och somnade sedan i hennes säng i 2 timmar tills hennes mamma kom hem och trodde att hon var i säng med en kille hahaah jättefint. Sen såg hon att det var jag och typ oh im sorry Aurora, here have some Jatz ( världens bästa kex som man äter med världens bästa ost) så no hard feelings.





Den här gjorde hon till mig i julklapp haha, det ska föreställa mig.

Lista på skillnader mellan Svenskar och Australiensare:

En solig dag...

Springer svensken ut och stanna där hela dagen, gärna efter att den har gått ner också, det kan ju finnas stolstrålar kvar som man inte ser.
Australiensaren tar med en timer så att man inte är ute för länge, + hatt, solglasögon, 30+ solskyddsfaktor och hoppas att man inte missat något.

En regnig dag...
Svensken reagerar inte och lever livet precis som vanligt, ska han göra något annat?
Australiensaren suckar, klagar och säger att när ska detta hemska väder försvinna men ja det är väl bra att det regnar för vattenrestriktionerna.

I Sverige blir man bajsad på av duvor.
I Australien blir man bajsad på av kookaburror och papegojor, alt attackerad av magpies av den anledningen att de är allmänt dumma i huvudet.

På julafton sitter Svenskarna inne med värmen på och kollar på kalle anka.
På JulDAGEN är Australiensarna i trädgården och spelar cricket eller är på stranden och grillar.


Imorn kommer Susanna!!!
Kommentarer
Hanne
2009-12-09 @ 13:54:36
Vad konstigt med jul i OZ..Hoppas det blir bra ändå!

/Hanne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida