Who told you love is the Alfa and Omega?

Jag har gjort mina subject choices för yr 11 nu och mina preferences går i denna ordning:

Maths applications (lättmatten för folk som saknar mattedelen i hjärnan ie Aurora Lidman)
English Communications
Geography
Psychology
Philosophy
PE
Business studies
Drama
Community studies


Det känns bra för i tex philosophy handlar det i princp bara om att skriva uppsatser om sina egna åsikter om saker vilket passar mig bra. Att skriva vinklat är det jag är bäst på.


Jag har sett bilderna på din bror nu Desse han ser riktigt fin ut! Diggar alla hans namn.

Nästa måndag och två veckor framåt ska jag bo i Belair med Darryl och hand fru Elisabeth ( rotarianer) för Gayl ska till Indonesien med 3 andra, de reser alltid tillsammans till olika platser.
Jag älskar Darryl han är en av de bästa rotarygubbarna, han frågade mig om jag inte gillade någon mat och vad jag tyckte om kaffet här, jag sa sanningsenligt att kaffet smakar varmvatten och då såg han jätteglad ut och sa YES! In our house we drink coffee European style!! Det låter fint det.
En annan bra grej är att det är walking distance till school så jag får sova mer. Sen ska jag pröva yoga med Elisabeth några gånger hahaha. Kan ni tänka er mig göra yoga? ( Desse Olivia minns ni när vi hade det i skolan och vi skulle andas med en näsborre och göra den där katten eller vad det hette? Hahaha det var så himla mobbat med de instruktörerna vi hade)

Jag har massa saker att göra raveläxa om att jämföra filmen Matrix med John's gospel... Religionen i min skola är så himla knäpp för säger man att man inte tror på gud får man typ F
Vi skulle skriva det på datorn i skolan och massa satt och spelade spel istället och läraren gick fram till Louie och Anton och typ GET OFF THAT NOW AND DO WHAT YOURE SUPPOSED TO DO och Louie typ I think this is way more interesting to be honest. Kanske låter uppkäftigt men man måste alltid skriva allt som att det är fakta och att det är det enda rätta och så. Det beror nog väldigt mycket på läraren dock, jag vet andra klasser som har icke troende lärare och de har det inte alls lika gudigt.

Ja de säger mate ganska mycket här men det är mycket vanligare att lägga till aye i slutet på meningar och istället för att säga "its really hot" eller " its really fun" eller liknande säger man "its hot as" eller its fun as" inte ass som i rumpa utan bara as.

Den här helgen kommer nog bli ganska tråkig med massa läxa men jag ska baka kanelbullar och kanske träffa Minna. Fast nästa blir kul! Sleepover hos Jane på fredag med bad i jacuzzi och sånt fint sen girls night hos Hannah på lördag med övernattning där med.

De jag kommit närmst här hittills är Katie Maddie och Jane sen är jag ganska bra kompis med Hannah p och hannah f och maud och Emma men det är en bit kvar där. Sen har jag massa ytliga kompisar jag pratar med på raster eller träffar med andra på helger fast som jag inte kan säga att jag lärt känna.
Anton Dylan och Louie är nog de killar som jag gillar bäst här.
Det finns vissa som kan vara jätteirriterande men i små doser sjukt roliga som typ Tom camp, jag åker buss med honom och det är hur kul som helst men i skolan kan han vara så himla påfrestande.

Idag spelade vi fotboll på PE! Jag är jättedålig på fotboll men om man jämför med hur dåliga de är här så var jag nästan okej haha. Jättemånga kunde inte reglerna och tog upp bollen med händerna och sprang och försökte göra mål. Det är faktiskt mycket roligare att spela Afl ( aussie rules footy) för där får man tacklas och springa med bollen och sparka men det är INTE som rugby som många tror, inte alls.

Haha ni vet han Max som jag har berättat om? Som har världens sämsta humor och är rätt töntig men är så snygg att han är populär ändå. Hans skämt är så dåliga att man måste asgarva ändå.
Andy drack powerade och men sa att "yeah i prefer gatorade actually" och Max typ "yeaf of course you prefer gatorade cause youre GAY" hahahah så himla dåligt och ännu sämre när han säger det.

Bara lite detaljer från mitt liv här i landet långt borta.

Aurora

Kommentarer
Syster
2009-08-20 @ 09:19:25
Blubblubb, pappa fyller 60 idag. Han har fått två par smokingknappar av oss, ett par i guld o ett par i silver.
Desse....!!!!
2009-08-27 @ 22:30:43
haha yogan! "nu lägger vi oss i barnets position"




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida