Jag kommer inte älska dig för resten av livet.

Idag hade jag Drama excursion hela dagen, vi åkte in till stan och såg en 3 timmar lång teater som heter The Memory of Water och handlade om 3 systrar vars mamma som nyss dött och begravningen skulle vara dagen efter och de pratade om sina liv och sen hur de mindes sin barndon annorlunda. För ju längre tid det tar eller vad folk säger eller vad man vill minnas eller foton "späder" liksom ut minnen. Därav namnet Memory of Water.

Den var intressant ibland men riktigt tråkig vissa bitar jag tror tom att jag sov i 10 minuter någon gång tills Jane väckte mig och visade vilka "fina" teckningar hon ritat  medans hon var uttråkad.

Igår på english var vi klara med uppgiften och Jane sa att hon ville ha en katt men hennes pappa var allergisk och jag typ " jag vet en katt du kan ha" och googlade nakenkatter ni vet såna där sjukt fula katter. Om inte Mr.Carter kom och sagt till oss tror jag Jane hade kissat på sig av skratt eller något, de vet bara vad nakenhundar är för något här. Hon sa att jag måste köpa en sån till henne i födelsedagspresent. Hennes favoritord är nu nakenkatt och hon har ett ganska bra svenskt uttal! Hennes mamma har också sagt att hon får hälsa på mig när jag har åkt hem.

I drama är det bara konstiga förutom jag Jane, Scott och Cody. Cody är ganska speciell iof men han är väldigt rolig så vi 4 håller ihop på drama.

Jag försökte fota hur bergen ser ut från bussen och så på vägen upp och ner men det var väldigt svårt så försök ha lite fantasi när ni ser bilderna nu. OCH 2 kommentarer duger inte får jag inte fler kanske jag bara bloggar en gång i veckan och hur mycket skulle inte det suga liksom.



Me and Janey on the buuus.  Jane är mycket sötare i verkligheten haha. Jag ser också rätt mupp ut men vadå.




Scott och Cody. Scott försöker se ut som att han inte vet att jag fotar, sekunden innan hängde han över oss och försökte lära sig svenska.


The Hills påväg tillbaka till skolan, man ser över till andra sidan klyftan. Susanna du skulle älska vägarna här.








Janey gav mig fina lappar på teatern.
Minns ni vampire boy haha?
Och enligt Jane är jag kär i min kompis Dylan också. Han är lång om ni undrar över min "pall"


..... och i en som heter Hayden??...


En munk i stan. Detta fick hela bussen att dö när jag blev jätteförvånad och typ WOW LOOK A...A DONUT??
Sekunden senare skrek jag NO I MEANT MUNK! MUNK!! Sen förklarade jag att svenskan har samma ord för munk och.. munk.



Japp det finns palmer i min stad.




Hus i Adelaide. Kyrka i bakgrunden:p Väldigt mycket kyrkor här men det betyder inte att folk är religiösa eller så.


Okej för att undvika förvirringar så långt som möjligt så får ni ett litet index på de flesta av mina kompisar och folk i skolan:

Jane - Min kompis som jag lärde känna genom drama och som jag nu är rätt bra vän med
Emma- Janes bästis som jag lärt länna genom Jane
Katie - En av mina bättre vänner här som är bästis med Maddie
Maddie - är som Katie den jag kommit närmst, jag kanske ska bo hos henne nästa omgång!
Hannah F - Jätterolig tjej jag nog kommer bli bra kompis med, vi ska bada på lördag
Hannah P - Snällaste tjej jag träffat i mitt liv ungefär.
Maud - En kompis som alltid skriker HELLO SVEDISH GIRL med "svensk" brytning som bara låter rysk haha men hon är rolig.
Dylan -  En kille som är jättesnäll och som jag nog också kommer bli bra kompis med. Sportfreak han har olika träningar varje dag + att han springer innan skolan som han vill få med mig på. Noooot gonna happen.
Anton - Min bästa killkompis här vet redan nu att jag kommer sakna honom när jag åkt!
Louie - bra kompis med han är också huur snäll som helst. Det är galet. Han tycker att min katt ser ball ut och det räcker för mig!
Millie -  en ganska galen tjej som jag gillar massa
Scott - min dramakompis som jag håller ihop med i drama tsm med jane och cody
Cody -  se ovan
Tilda - jag var mest med henne i början och vi är fortfarande vänner men jag har mer gemensamt med andra
Jaz- se ovan
Bec, Vixy and Steph 3 tjejer som hade festen jag gick på i lördags och pratar med ibland men de är snälla.
Lockie - en rolig kompis
Sam - världens mest irriterande retsamma kille jag ändå inte kan låta bli att tycka om haha
Lex - trakasserar tsm med Sam mig och Gemma i history
Gemma - söt tjej som jag är med ibland och min enda kompis i history! det är också en freaks only class.
Mel - galen men bra!
Alex - världens roligaste men han använder så mycket slang att jag knappt fattar vad han säger. 3 bästa cyklisten i australien i 15-20årsgruppen!
Michael - rolig men har världens elakaste humor!
Lucy - En i gruppen som gillar att hitta på sverigeskämt haha
Tom - den omognaste kille jag träffat i mitt liv men han är en bra busbuddy ( hem inte till skolan)
Luke - Snällsnällsnäll och han har sin pappa i perth och sin mamma i byron bay men han ville stanna i adelaide när de skiljdes så han bor med en lärare från skolan. han är bra att prata med när man har hemlängtan. Han var den första som pratade med mig för han har varit på 9 (!) olika skolor och vet hur det är att vara ny haha. En stor anledning till att han bor kvar är för att han inte vill åka ifrån sin flickvän..
Josh - en kille som vill lära mig spela hockey och tror att han är det bästa som hänt denna värld. men han är snäll
Dewie( Liam)  - Joshs kompis som jag pratar med ibland

Nu orkar jag inte mer men ni kan få några bilder att matcha namnen med



Lucy Jane Gemma Millie och Maud från festen!



Hannah P Lucy Hannah F Jane


Inte många bilder men det kommer så småningom!

Nu har jag bloggat hur länge som helst med 100000 bilder får jag inte många kommentarer nu blir jag arg!!!
Godnatzzzz

Kommentarer
Seymor
2009-08-12 @ 10:55:04
I know ma comments aint no good but zee look at zat pretti palm twee
sds
2009-08-12 @ 11:32:44
huur kul som helst med bilder!

Sara
2009-08-12 @ 12:32:02
Haha ,roligt med bilder !! ... du borde lägga upp nån video, det skulle vara roligt att höra dej prata engelska :P
2009-08-12 @ 13:24:08
Hahaha, helt sjukt egentligen att vi har samma ord för munk och munk i svenskan. :P

Förresten, när jag tänker på Australien tänker jag först och främst på stora äckliga ormar och andra läskiga djur. Har du träffat på några än...?



(Om det krävs kommentarer för att du ska blogga, så okejdå. Blir så glad varje gång jag ser att du har uppdaterat, din blogg är rolig och braa!)
2009-08-12 @ 13:32:47
HAHAHAHA "a donut" hahahaha

du verkar ha det awesome! och askul att se bilder :D
Suss och Calle
2009-08-12 @ 15:30:09
Vi skrattade båda i en säkert en halvtimma åt din donut-kommentar!



Kul med beskrivningarna på dina vänner, och framförallt roligt med bilder! Lite lättare att bilda sig en uppfattning om vilka alla är :)



Föresten är du söt som socker! Du ser jättefräsh ut!



Jag ska ut och springa med Sofia och Jeppsson ikväll.... brrrrrr... jag är redan trött...



Kramar Syrran & Calle på spången

evelina
2009-08-12 @ 16:11:14
hahah jag kan inte sluta skratta, LOOK A DONUT;) den var för skön hörrudu;) kul med bilder:D
Desse....!!!!
2009-08-12 @ 17:37:37
dount hahahahahaha det ska jag börja säga:P aurora ser att du faller in love alot?.....:P
elin
2009-08-12 @ 17:47:34
hahah, donut! :D

och alltså, Rock & Rose är faktiskt bäst. Inget man vill slösa!:o :D
Lisa
2009-08-13 @ 00:28:34
Hah, så kul att läsa din blogg och se from the inside hur det är i australien liksom. Blir så sugen på att bli utbytesstudent. Kul med bilder, och som någon annan skrev vore väldigt kul med någon video. ;)
Anonym
2009-08-13 @ 01:36:58
haha du är för skön ;)

gillar din blogg!



har också funderat på att åka till Australien som utbytesstudent!
Malin
2009-08-13 @ 14:24:32
bloggen är jättekul att läsa, speciellt föör mig som aldrig kommer iväg :P men skulle inte du bli intervjuad typ inför din skola, hur gick det??

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida