I wish I was a bit taller

Dagen började med att jag ställde mig upp skrek till och ramlade ihop på golvet. Det var fint.
Nej det var det inte alls, jag har träningsvärk i muskler jag inte visste att jag hade, på sidan av rumpan liksom de som man alltid använder antingen när man går eller står men inte lägger märke till. Jag hade gått på ett ganska efterblivet sätt igår pga mina shin splints och det var väl därför men det är verkligen extremt!

Idag på assembly skulle jag pratat igen men de var för upptagna med att räkna upp 130 personer som hade uniformen fel och att de var mycket besvikna. Felen var då att Mitchell Daly hade unusal coloured shoelaces, att Maddie spooner   + 70 andra inte hade top button up ovanför slipsen! Jag fattar inte hur de kan kräva det för när man har det får man strypmärken och svårt att andas. Och massa andra fjantfel. Jag måste faktiskt få säga det för det var så himla dumt.
Att de inte lägger ner tid på annat! Som att de skulle gjort de nya omtalade omklädningsrummen liiite större med mer än  2 duschar och 6 m2..... Eller att förbättra maten i canteenen så att den går från deep fried till less deep fried . och istället för att förbjuda tuggummi förbjuda freddos eller pizza!!!
Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst men min poäng är att skolorna här lägger ner energi på helt fel saker.

Imorgon ska jag till Marion igen, fast här åker man inte bara till malls för att shoppa utan för att träffa folk och umgås och kolla på folk som sjunger osv osv Det är roligt!
Jag ska gå med Emma Gemma och Lisa. Jag känner inte dem så väl men Emma är Janes bästa vän och jättesnäll. Det blir kul att lära känna dem lite bättre. Sen ska vi till Blackwood och träffa Millie som inte kunde följa med till Marion för att hon ska pierca naveln imorgon! Alla har navelpiercing här det är galet. Och förmodligen Vixy Tori och Steph är inte säker. Sen har vi sleepover hos Emma.
Mina andra planer blev inställda för Hannah var tvungen att gå på en familjeimiddag men nästa helg är spikad!

HmmHmmHmm what else what else. Jaz har köpt en bil och hon får sin riktiga License om en månad eller så och då kan hon köra överallt. Det blir toppen i sommar då vi åker till stranden direkt efter skolan!

Idag var det 25 grader! Vinter much typ.. Och det blåste ingenting och det var en sån skillnad mot andra dagar att jag blev  helt yr och sa att " its too hot"!! Då skrattade de åt mig och sa  "Rorie this is winter/spring  youll have to toughen up for summer! What are we supposed to do with Swedish people coming here allergic to the sun!
Så ja jag får väl förbereda mig inför 40 grader nu då woo. Men jag ska vara glad att jag har supervarmt och sol när ni har  0 grader och 3 timmar solljus om ni har tur och ens har sol.

Nu är det Enterprise varje dag i några veckor och folk säljer korv och kaffe och kakor hit och dit. Det är också folk som säljer mexikansk mat men jag litar inte på australiensiska 15åringar som försöker göra burritos och går runt i stora stråhattar om jag ska vara ärlig.
Fast de försöker " OY AURORA COMA TOA EL FANTASTICO CARNEVALE BURRITOS AND OTHER STUFF"

Det var nog det tror jag är helt sjukt trött så det blir skype med la familia och sen sängen.
Kommentarer
Anonym
2009-08-14 @ 19:45:03
hej! hur gammal måste man vara för att ta körkort i australien, och vilken årskurs går du i? :)
2009-08-15 @ 01:00:52
Tja, kommer du ha sommarlov när du är i Australien? eller hur funkar det där?
desse...!!
2009-08-15 @ 23:23:52
burritos! som våra tortillas.....!
Olive
2009-08-18 @ 10:30:13
"It's too hot" ?!?!?

Sade DU att det var för varmt ?! xD



Burritos, Desses kök, nian <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida