I stand in line, i've neven been included, i fit right in, until i somehow feel deluded

Footy!!! Det var kul fast jag fattar ingenting. Vi var på Port Adelaide vs Hawthorn, man kan jämföra Ports fans med AIKs ungefär haha. They are very passionate och väldigt up in your face om de vinner, vilket de sällan gör.

Tildas mamma körde oss till belair där vi hämtade upp Louie på vägen och träffade Jaz som också skulle med.
Vi var egentligen där för vårt Science project men vi kom på att vi skulle ta bilder i sista quartern haha. Först kom vi inte in för vakterna sa att " no we dont have any tickets under the name matilda"  så jaz flippade ur och ringde mel ( som jobbar på stadion och fixade biljetter till oss genom sin mamma) och gick till vakterna och sa att är ni säkra?! Så visade sig att de låg under "tilda" hur osmart är man då om man inte fattar det??
Jaja iallafall jag åt pommes frites ( osaltade, allt är osaltat här) och louie köpte en meat pie, det är australiensiskt!! Ganska äckligt också faktiskt, det tycker t.o.m dem.

Sen blev vi uttråkade och gick till mallen som låg bredvid jag testade mitt kort, som funkar! Och köpte ett anteckingsblock.
Vi gick runt där i en timma kanske och gick tbx till matchen sen, vi satt olyckligtvis på Port-sidan framför några galna fans som skrek hela matchen och typ ÅÄÄÄÄÄÖÖÖÖÖHHHHGHGGHHGH GOOOO POOOOOORT!!!!!! PORT RUUUUULES GOOOO PORT GO GO GO GO POOOOOOOOOORT!!!!!!! GOOOO POWEEEEER ( port kallas power) man blev utmattad bara av att höra dem.
Det roliga är att det är lika aggresivt, om inte aggresivare än amerikansk fotboll och i amerikansk fotboll har de hur mycket skydd som helst och i aussie rules har de typ shorts och linne.

På bussen visade jag mitt hus, min skola och ullevi för louie och tilda ( jaz åkte hem tidigare för hon jobbade) på louies mobil. Det gjorde mig glad att se hemma!
Sen gick bussen ( full av skrikande port fans för att de vann över myycket bättre lag) sönder på väg up in the hills och louies pappa hämtade oss och körde oss hem, i bilen var abba på radion.
It was a good day.


 Hawthorn running through some banner thing

See the hills in the background? zatz muh neybahood

Allt det blå på läktaren är port fans. Det är dock aldrig fullsatt på en port match  haha.


Me and Jaz at the footy




Me and Louie after the footy by the adelaide arena, a bit tired but in a very very good mood!



Before the game's started. GO HAWTHORN!
Although my team is now the Adelaide Crows!

Have a good night
Aurora

Kommentarer
2009-08-02 @ 13:40:32
Hej!

Vilka åker du med?

Hur betalade du, tog du lån och betalade varje månad eller delbetalade du och i sånna fall hur såg detbetalningarna ut?

:)
mjau/yrsa
2009-08-02 @ 14:00:55
Hej Aurora, din blogg är väldigt underhållande, hm, vad snygg du är förresten!
Anonym
2009-08-02 @ 15:06:51
Det låter som att ni satt bakom pappa-liknande typer på footyn, sånna som lever sig in i matchen som om de själva va på plan ;)

Dedär vakterna till matchen låter förövrigt inte alltför brighta....

Louie, han är toksöt tycker jag! :)

Snart kommer Brianna, det ska bli sjukt spännande! Hon ringde nyss, MaPa pratade med henne!
2009-08-02 @ 18:49:06
Men om jag åker, kommer det då en utbytesstudent hem till mig?

hur funkar det där. :)
Olive
2009-08-05 @ 22:13:05
Söt kille, söt AURORA, du har blivit ännu sötare nu ju !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida