Hey,hey I know it wasn't New York, where I lost my mind

Så nu ska jag in till Adelaide om typ 15 minuter, det tar runt en timma med buss och då måste man byta, det ni! Jag kan ta mig runt hyfsat i Australien med världens sämsta kollektivtrafik, ni ska se bussarna här!  I the hills har de dem äldsta, sämsta bussarna som brakar ihop minst en gång om dagen pga branta backar och skumpiga vägar. Det är här vi behöver de nya sakerna!! Morgonens spänning är när alla på 194 tittar ut genom fönstret och tänker ska den ta sig upp för Laffers road?? Man lär sig att höra på motorn och är motorn seg utanför Belair national park så ringer man någon och säger att man blir sen för att bussen kommer tvingas starta om minst 5 gånger för att kunna ta sig upp för den backen.

Gayl slutade röka för ca ett år sedan och gick upp massa i vikt men nu har hon köpt någon bok som heter Eat right for your type vilket handlar om att olika blodtyper behandlar det du äter på olika sätt. Hon har O och jag har B vilka är ganska lika. Jag får inte äta linser eller mjöl eller jordnötter!! Det enda som är jobbigt där är jordnötter, sen så tål jag dairy products väldigt bra så om jag bara rör på mig så ska jag inte ha så lätt att bli tjock hmm..
Gayl har O och de enda nötterna hon får äta är valnötter och den enda osten är mozzarella och getost. Mamma skaffa den boken för den funkar tydligen! Fast Gayl har slutat följa den för hon älskar nötter och ost och sånt.
Iaf eftersom vi har liknande blodtyper så ska vi börja följa den här när hon kommit tillbaka från Penang, det blir nog bra.
En bra grej!! Jag får äta kött för det är tydligen bra för mig och så har jag svårt att få dödliga sjukdomar! Vissa säger att det är skitsnack men enligt Gayl så funkade det tills hon började äta ost igen.

Nu ska jag ner till mitt busstop och hoppas på att Belair loop service kommer den tiden jag har räknat ut ( jag och matte är inte kompisar) och åka in till Adelaideee och sen hem till Jane och bada i hennes jacuzzi och mysa.
Adios

Aurora
Kommentarer
2009-08-22 @ 06:25:26
avundsjuk på dig som ens får ta bussen... jag är förbjuden.. :P det är bara de fattiga som inte kan köpa en bil som åker... jaja ... :P jag är i usa :P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida