Hey, hey, I know it's just a toothache I won't even cry.

Guess who's procrastinating again!
Jag borde verkligen verkligen skriva drama reviewn men jag vill inte det är minst 600 ord, helst 1000 tills på måndag och jag har inte ens börjat och istället för att börja så gör jag allt annat. Äter soppa, matar katten, provar kläder ( ??? vad har hänt?? det var ju det värsta jag visste hemma) sminkar mig på olika sätt, packar lite smått till miniflytten nästa vecka, bloggar!

Okej jag lovar att när jag skrivit klart detta ska jag skriva minst 500 ord idag och resten på söndag. På söndag måste jag också göra raveläxan som innefattar att skriva 250 ord om en jämförelse i the Matrix med något i John's Gospel... bläää. Fast iof 250 ord är ganska lätt.

Det har blivit en vardag här nu också, iallafall nästan. Igår gick jag med Millie till Bp ( macken där alla bussar går ifrån) och hon sa bara till något vi gick förbi "caterpillar" vilket visade sig vara en bamsestor hårig larv och jag böjde mig ner och hon skrek NO DON'T TOUCH IT!! Så jag tittade bara på den en stund tills det kom mer folk som typ Sweden it's JUST a caterpillar... Sen fick jag veta av en som heter Dylan ( inte min kompis som jag nämnt innan utan en i yr 11 som varit i Sverige i december! Han tyckte det var kallt men gillade det annars haha) att om jag ser en stor grå hårig ska jag inte gå nära den för den kan spotta en i ögat och göra en blind. Man lär sig något nytt varje dag!
Bortsett från detta har jag kommit in i en ganska jämn rytm, går upp 06:40 varje dag, tar bussen 07:55 står det på tidtabellen. Eller nej det gör det inte eftersom man ska försöka gissa när den kommer men senast kom den 07:55 iallafall. Går till skolan, Har lektioner, umgås med folk på rasterna. Går hem gör läxor, fixar med saker om det inte är torsdag kväll för då är det late night shopping at Marion vilket betyder att affärerna stänger 9 så då går man runt där med folk, sitter i the food court och äter kfc/maccas ( mcdonalds som kallas maccas)/hungry jacks/pizza hut/ taco bell eller något annat av de 100 snabbmatställena i Marion. Fint va, snabbmat en gång i veckan... De har så mycket olika glassställen så det är inte KLOKT!  Jag har varit på Cold Rock och Wendy's för jag mår nästan illa när jag ser vad som finns att välja på,

Det bästa jag ätit hittills är Boost och Yogurt shop!! Susanna när du hälsar på ska jag ta dig dit du kommer älska det, Boost har de bästa smoothiesarna i hela världen och de är nyttiga! Jag vet att jag svor att jag inte skulle ha en enda smoothie till i mitt liv efter Bangkok men när de till och med ser läskigt goda ut kan man inte låta bli. Yogurt shop är ett ställe med maassa olika yogurtar med olika saker i som de har gjort själva och mycket mycket godare än glass, också nyttigt! Man får de i bägare sist hade jag en med massa färska bär i och det enda som stoppade mig från att springa genom hela ( nordstan gånger 5 helt utan överdrift) Marion för att köpa en till var att Tim ( emmas pojkvän) skulle hämta oss för att åka hem till Emma om 2 minuter.
Det bästa är att det inte kostar något heller! Eller jo Boost är ganska dyrt men man får 2 liter smoothie för 5 dollar =30 kr ungefär!! De räcker i minst 1½ timma för att de tar så lång tid att ta sig igenom och gör en proppmätt.

Det var lite om vad man kan äta i detta land. På söndag ska jag göra kanelbullar istället för sausage rolls som var läxan till food tech. Man måste alltid göra maten vi gör i skolan, få påskrift för att få göra mat nästa vecka. Men sausage rolls var jätteäckligt fast alla australiensare älskar det. Så jag kom överens med Gayl om att jag gör kanelbullar till oss istället och hon skriver att jag gjorde sausage rolls i min diary. Bra deal tycker jag.

Imorn ska jag träffa Minna i stan och sen ska jag sova över hos Jane och på söndag ska jag packa och plugga..

Mamma nästa gång du skickar paket snälla skicka den franska kjolen du vet med hög midja? Jag vet att du nyss skickat ett men nästa gång det är dags så skulle det var fint:)

Det börjar bli varmare nu, inte under 20 på dagen men det är rätt kallt på morgonen och kvällen, här tycker de dock att det fortfarande är jättemycket vinter och att det är kallt.
Ja sa till Anton på matten när jag satt i skolans shorts och piké och han i trackpantsen och jumpern och han sa "brr ill have to get a soup at lunch to get warm i hate winter"  jag svarade att " Anton you don't know what cold is...."
De tycker det är galet att vi ser 20-25 grader som sommar, de tycker att det knappt är vår.

Jag måste sluta skriva om allt detta som jag inser att det nog är ganska ointressant om man inte är min mamma eller pappa och börja skriva på draman.
Bläääääääää. Fast imorn blir en kul dag.

Aurora





Kommentarer
Syrran
2009-08-21 @ 10:59:21
Hahaha, du får definitivt ta med mig och Johanna till Marion, är rätt nyfiken på ALLT i ditt liv därnere! Men smoothies låter nice :)

Jag va på sittning och Gasque igår, kommunalarbetartema, vi gick o strejkade. Sjukt roligt, dansade tills fötterna blödde sent på natten.. Idag ska jag, pappa, brianna o kanske mizue gå på liseberg! Sen imorn ska vi till Sofias land för Familjefest med alla mina flickor o deras föräldrar+pojkvänner!



Puss på dig rumpestump

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida