Give me that slow knowing smile

Jag vet inte vad jag ska skriva nu för inget är häftigt och nytt längre. Hade allt som hänt idag hänt för en månad sedan hade jag förmodligen skrivit ett inlägg som tog timmar att skriva. Hmm vad är intressant.. Jag såg en possum igår, fick flipp och jagade den för att jag aldrig hade sett en förut ( bara hört dem på nätterna) det var ballt. När jag berättade det i skolan skrattade alla, de ser possums som ohyra här, typ som vi ser råttor.. och dörrförsäljare.

Jag fick ett demand på att berätta om drama, jag märker inte ens att det är skumt längre. Idag skulle vi lista ut vilken kroppsdel om "drog oss framåt" när vi går. Jane blev dragen av sina höfter enligt Ms.Inwood, jag med my chest och Cody gick med sin näsa...


"Ms Inwood i think im walking with my shoulders... No Callum! It's definately pelvis!!
Pelvis är typ ljumskbenet.

Jag frågade Katie idag om min engelska har förändrats något sen jag kom och hon typ " Yep when you came your accent was very swedish/british and now its less swedish and the british has been replaced by aussie" 
I både engelskan och amerikanskan säger man Card, car, shark, harbour med A som man uttalar det när man säger alfabetet  med skillnaden att engelskan inte säger r'en. I aus säger de a'n i dessa ord ( och flera)som när vi säger "aj" tex fast mer utdraget. Jag tycker det är jätteirriterande att titta på amerikanska filmer nu för att deras accent är så störande. Och jag skulle aldrig kunna säga " im just gonna take my kaarrd" jag måste säga caad"
Jag har också börjat säga saker som " it was good aye! eller "this day's hot as"
Antagligen lite smittad av Alex som bara snackar aussie slang.
"rorie how are we today?"  jag svarar att det är bara fint
"ooh the goods!"
Och de säger saker som fair dinkum och pash och sånt man inte har en aaning om vad det betyder.

De har inte en så jättestark aussiedialekt här men de säger alla orden och så.
Ryan min värdbror måste dock prata långsamt med mig för att han pratar så himla grovt.

Det var nog allt, Rotary om en timma och sen måste jag göra matte. Men det är inte ens matte vi bara mäter grejer...
Jaja fair enough

Aurora






Does that make sense?

Kommentarer
mjau/yrsa
2009-08-17 @ 14:06:25
Haha, vad kul att du pratar Aussie, men du har väl inte varit borta så jättelänge? Jag gillar din blogg, jag hänger här ni istället för forumet för jag kan inte logga in på nya forumet och det gör mig väldigt, väldigt ledsen. Eller okej inte så ledsen MEN hmm jag har en mus i en burk, den heter Rizla och dricker ur en kapsyl men häromdagen sa min kompis till mig att "Yrsa det där är ingen mus, det är en råttbebis" så vet jag inte vad jag ska göra.. JAG HOPPAS DU HAR KUL I AUSSIELAND!
J
2009-08-17 @ 15:02:00
Vad gör man på Rotary ??
Kirk
2009-08-17 @ 15:09:33
I want les recordings from yer drama classes, eller recordings från vad som helst. Possums duger också.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida