Boom Boom Boom Boom I want you in my room lets spend the night together from now until forever

Japp Vengaboys var det här.

Vaknade imorse med ett huvud som sa att idag du ska lida och det är inget du kan göra åt det HAHA. Ungefär.
Migraine is a bitch.

Sov till halv 1, vaknade och mådde mycket bättre, Gayl hade ringt skolan och sa att jag stannade hemma idag.

Radion är alltid på här, från 7 am till läggdags pm.
I bilen åker man inte en meter utan radion heller.
Det gör dock absolut ingenting för aussieradion slår till och med Riviera Radio mamma!
Den borde heta Susannas hits eller något för  jag tänker på henne jämt varje gång jag inser att radion är på det är exakt som att lyssna på en skiva hon har bränt i bilen  påväg någonstans( man vänjer sig så att man inte hör den , ungefär som med AC man tänker bara på den när den är avstängd)
De spelar massa 90tal och 80tal och saker som Jack Johnson och Del amitri. Ibland kommer dock Britney spears upp men det får man väl tåla. När jag bytte kanal en gång kom jag till en med bara rap/hip hop och när jag tryckte vidare kom jag tillbaka till brakanalen igen.

Det har inte hänt något alltför spännande så jag skriver om alla småsaker istället.

Det var säkert 20 grader idag  när jag släppte ut hunden och jag gick en promenad för det vet jag att mamma hade velat att jag skulle göra, då stötte jag på 2 Magpies och jag lovar och svär det finns ingen äckligare fågel än Magpies, de ser ut som de där fåglarna i glasblåsarens barn förutom att de  har lite vitt på sidorna och världens största svartröda ögon. Sen istället för att kraxa så jamar de som små kattungar och illstirrar på en med huvudet vänt sådär på sidan så att de kollar rakt på en.
Och när sa schas och viftade lite med benen stirrade den äckligaste bara på mig och typ MIIJAAAAAUUUUUU. Då gick jag hem igen.

Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle säga det här men HEJA HEJA HEJA VÄSTTRAFIK!!!!!
Imorn ska jag shoppa med Maddie och Gayl kan inte köra mig så jag tänkte kolla hur jag tar bussen till Marion men det står hur virrigt som helst och på tidtabellen står det bara när bussen kommer till de stora ställena som blackwood station eller city. De säger själva att " det är runt 6 olika stop emellan de stora stoppen, så räkna på ca en minut  på varje stoppom ni vill veta när bussen kommer till ditt stopp. ?!?!?!?! Fattar ni? När jag står på hållplatsen vet jag inte när bussen kommer för de tycker att man ska GISSA det!!!
Ååååh huvudvärk igen.

Alltså Aet på engelskauppsatsen var tack vare innehållet inte grammatiken mamma och pappa. Det var massa bockar överallt men hallå hur bra på engelska man än är kan man inte skriva som en native efter 2½ vecka.

I drama ska jag tydligen röra mig som en fjäder, vilket min dramalärare tycker att caterpillars gör. Så i vår nästa pjäs ska jag vara en insekt och de andra ska hitta saker/djur att jämföra med cellofan, tandkräm, en papplåda och gladpack.

Aurora

Kommentarer
2009-08-05 @ 09:44:16
jag diggar din dramalärare!
Sigrid
2009-08-05 @ 11:17:42
Det där med bussen är helt uraustralienskt, preciiis så man kan föreställa sig. Bara laidback, den kommer när den kommer. Purrrfect.
Emelie
2009-08-05 @ 14:54:03
Hmm din drama verkar...annorlunda:O

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida