Den Erlenkönig mit Kron' und Schweif?

Tjohejsan här kommer ett nytt inlägg efter en inte alltför händelserik dag.

Har tillbringat dagen med att  först fira fars dag, pappa fick en bok av en författare han gillar, bara titeln fick mig att gäspa.

Sedan har jag lyssnat på klassisk musik just bara för att den är så himla bra eh.
Nej vi har musikprov.
Men det finns några jag faktiskt gillar b.l.a Erlkönig där man verkligen kan se framför sig en fet tysk stå och sjunga alla 3 rollerna som sonen pappan och älvkungen, underhållande.


Sedan har jag mest filosoferat över utbytesåret, var jag nu hamnar Australien eller Nya Zeeland.
Det är först nu på riktigt som jag börjar förstå att jag kommer klara mig själv, inte kunna ringa mamma eller pappa varje gång jag behöver hjälp, jag kommer stå på helt egna ben och jag kanske är lite som Bambi då och då men jag kommer alltid komma av isen.

Ååå jag kommer spunka om inte Rotary ringer imorgon! De kan väl inte ha något viktigare för sig än att ringa mig?
Usch till råga på allt kom "Dröm om en häxsabbat" upp nu, jag hatar den varför skriver man så ful musik? Usch jag sätter på Erlkönig.. Eller jag kanske hellre vill ha Chopins trumpetkonsert?
Hmm jag hör själv att jag börjar bli hjärntvättad men jag gillar klassisk musik.
JA! Bergakungens sal kom nu!

Egentligen skulle jag ju inte blogga förräns det hände något som handlade om utbytet men jag har märkt att jag gillar att skriva om mig själv, bloggen är egots bästa vän

Det låter som att de sjunger "slampa" om och om igen i bergakungens sal, haha du har rätt Maria.

Nu ska jag ta och avsluta detta alltför långa, alltför meningslösa inlägg.

// Aurora

Kommentarer
2008-11-09 @ 20:34:55
Men Bergakungens sal är bra! Klassisk musik är avslappnade :P
Syrran
2008-11-10 @ 23:29:54
Blubb blubb blubb.

Du är rolig du lillsyrran :)

Keep on writing!



PUSS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida