I'm so obsessed my heart is bound to beat right out my untrimmed chest

G'day folks, just nu ligger jag i sängen och mår apdåligt, jag sa igår kväll till Janine att jag mådde lite dåligt och gick och lade mig tidigt. När jag vaknade mitt i natten såg jag glas med apelsinjuice och vatten och c-vitamin piller på bordet bredvid sängen.. gulligt.
Sen imorse kom Jane ( min värdsyster, alla har typ samma namn i den här familjen:p) och sa att " Stay in bed the whole family's down with the flue" Så dagen kommer tillbringas framför tvn/brasan det är seriöst högst 18 grader här nu! Och have in mind centralvärme existerar inte i detta land.

Igår hade jag min första officiella Netballtraining för Adealdie Wildcats, det var faktiskt jätteroligt! Önskar man kunde spela Netball eller Footy i Sverige ( för tjejer) en miljon gånger roligare än allt jag provat hemma..
Netball är lite som basket förutom att man använder en boll som är som en handboll och nästa lika stor som en fotboll och man får inte dribbla. Bra för mig som inte kan dribbla. Så man får inte röra sig med bollen utan passar direkt. Det låter som en seg sport men det går sååååå fort! Start and stop all the time det är världens mest ööhh nu tappade jag svenskan. Highest rate in injuries så man måste använda ankelskydd i skorna.
Egentligen skulle jag inte få vara med och spela matcher för att jag inte är registrerad för ett år men tränaren sa att jag lärde mig så snabbt att om de behövde mig skulle jag få spela.
Träningar är 1½ timma långa och mina armar är dead.
Det är också svårare än basket för det finns ingen planka bakom målet heller så den kan liksom inte studsa in.

Det var mitt tråkiga inlägg for today

Catchya lateerss

Kommentarer
2010-05-06 @ 07:31:46
hoppas du får en fin dag. :)
2010-05-06 @ 12:37:34
Krya på dig !

Jag har också blivit förkyld, hipp hurraaaaaa.
Ebba
2010-06-08 @ 20:19:44
Satt och googlade netball-grejer och stötte på ditt blogginlägg om att du önskar att man kunde spela netball i Sverige. Det kan man! Vet inte om du är från Stockholm eller inte men om du är det så är det bara att höra av dig till vår klubb när du är hemma igen. :) Gå in på www.stockholmnetball.com och titta runt så får du lite koll på klubben. Vi är enda klubben i Sverige än så länge så man blir liksom automatiskt medlem i landslaget dessutom...inte illa va?! :)



/Ebba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

« Till bloggens startsida